تازه های سایت

کد مطلب: 5329
13. آذر 1391 - 12:46
پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: تنها دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور در نهاوند سالانه 300 تن گوشت ماهی تولید می‌کند.

 

پایگاه خبری گرو :احد ظفری اظهار کرد: شهرستان نهاوند قطب تولید ماهی استان همدان است زیرا بیش از 41 استخر پرورش و ذخیره تولید گوشت ماهی در این شهرستان وجود دارد.

وی وجود سراب‌ها، چشمه‌ها و قنات‌های پرآب و خروشان را بزرگ‌ترین مزیت نهاوند در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، دامپروری و شیلات دانست و ادامه داد: این شهرستان با این ظرفیت به قطب تولیدات شیلات و کشاورزی در استان و غرب کشور تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: به خاطر وجود ظرفیت‌های بالا و زیرساخت‌های مناسب توسعه در بخش کشاورزی و شیلات موجب شده که سرمایه‌گذاران بتوانند در زمینه‌های تولید ماهی در این شهرستان سرمایه‌گذاری کرده و تا سه سال اصل سرمایه‌گذاری آنها جذب و برگردانده می‌شود.

وی به وجود طولانی‌ترین و پرآب‌ترین سراب استان همدان به نام سراب گاماسیاب اشاره کرد و ابراز داشت: وجود این نعمت خدادادی موجب شده تا کشاورزی و دامداری در حاشیه این رودخانه عظیم و خروشان توسعه‌یافته و عملاً موجبات توسعه شهرستان نهاوند را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، توریستی و گردشگری و شیلاتی فراهم آورد.

ظفری به نامگذاری روستای بابارستم به نام تنها دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور اشاره کرد و افزود: از آن جایی که این روستا در محل عبور رودخانه گاماسیاب قرار دارد توانسته با سرمایه‌گذاری تعدادی از علاقه‌مندان به تولید و پرورش شیلات این روستا را به نام دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور نامگذاری کنند.

وی ادامه داد: این دهکده قادر است سالانه 300 تن گوشت ماهی از استخرهای پرورش ماهی در این روستا تولید شده که برای 150 نفر مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از تولید سالانه یک‌هزار و 850 تن گوشت ماهی در نهاوند خبر داد و گفت: بیشتریت مقدار تولید گوشت ماهی استان در نهاوند تولید می‌شود که علاوه بر مصرف داخل شهرستان به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی گوشت ماهی قزل‌آلا در نهاوند را به خاطر رشد در آب‌های رودخانه‌ای به نام ماهیان سردآبی را به لحاظ کیفیت و ارزش غذایی از سالم‌ترین و مرغوب‌ترین گوشت و ماهی در کشور خواند و ابراز کرد: این موضوع موجب شده که هر ساله تعدادی زیادی از مسافران نهاوندی بخش قابل توجهی از گوشت مورد نیاز خود را از نهاوند خریداری کنند.

دیدگاه شما