تازه های سایت

کد مطلب: 15047
11. آذر 1392 - 8:47
پایگاه خبری گرو :همزمان با سراسر کشور مانور مقابله با زلزله در مدارس نهاوند برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گرو ، محمد تقی شهبازی رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند در آئین نمادین مانور زلزله که در دبیرستان شاهد دخترانه این شهرستان برگزار شد به ایرنا گفت: تمرین زلزله فرایندی آموزشی است که می تواند دانش آموزان را نسبت به خطر وقوع زلزله و بلایای ناشی از آن آگاه نموده و آمادگیهای لازم را درآنان ایجاد کند.

وی افزود: تمرین آمادگی در برابر زلزله امسال نسبت به سالهای گذشته از تغییراتی در تکنیکها برخوردار شده که در تمرین جدید تاکید بر پناه گیری و خروج اضطراری است زیرا در بحث زلزله مهم این است که شخص بتواند جان خودش را نجات دهد.

وی افزود: در برنامه جدید کار انجام کمکهای اولیه پس از خروج اضطراری دانش آموزان از کلاس درس صورت می گیرد و لذا امدادگران در مرحله اول بر کار خروج اضطراری و پناه گیری صحیح نظارت می نمایند.

وی از دیگر برنامه های هلال احمر را جهت آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله اجرای طرح دادرس عنوان کرد و گفت: بر اساس طرح دادرس که به مدت دو روز در این شهرستان برگزار شد تعداد 36 نفر از مربیان مدارس باز آموزی شدند و کمکهای اولیه به آنان آموزش داده شدتا آنان نیز در مدارس دانش آموزان را آموزش دهند.

قابل ذکر است که در این تمرین دانش آموزان پس از به صدا درآمدن آژیر در جای امن قرار گرفته و از نیمکت، چارچوب درهای کلاس و زیر راه پله ها به عنوان سرپناه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی استفاده کردند.

خروج سریع از کلاس های درس ، اسکان اضطراری و یاری رساندن به آسیب دیدگان و مجروحان از جمله فعالیت هایی بود که دانش آموزان دراین برنامه تمرین کردند.

در برگزاری این مانور ، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ، اورژانس ، جمعیت هلال احمر و دانش آموزان شرکت کننده در طرح امداد و نجات مشارکت داشتند.

دیدگاه شما