تازه های سایت

کد مطلب: 18909
21. ارديبهشت 1393 - 9:14
معاون درمان هلال احمر همدان از حضور نیروهای بهداشتی و درمانی از استان‌های کرمانشاه و کردستان در مانور زلزله نهاوند خبر داد
SAM_1211

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس خاکسار با بیان اینکه این مانور تحت فرماندهی معاونت امداد و نجات صورت خواهد گرفت، از اعزام تیم‌های درمان اضطراری معاونت درمان جمعیت هلال احمر به نهاوند خبر داد.

خاکسار از حضور نیروهای بهداشتی و درمانی از استان‌های کرمانشاه و کردستان در این مانور سخن گفت و افزود: این استان‌ها به عنوان استان‌های معین، هرکدام حدود 30 نفر نیروی آموزش دیده و متخصص به نهاوند اعزام خواهند کرد.

 وی به برگزاری مانور واقعی زلزله در گسل لرزه‌خیز نهاوند در آخرین روزهای هفته هلال احمر اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این مانور ارزیابی میزان بهره‌مندی نیروهای شرکت‌کننده از آموزش‌های امدادی و درمانی ارائه شده و افزایش هماهنگی میان این نیروها است.

وی هماهنگی بیشتر نیروهای صف و ستاد هلال احمر استان را از دیگر اهداف اجرای این مانور دانست و افزود: شناسایی نقاط ضعف و قوت برای بهبود عملکرد نیروهای اعزامی هلال احمر در مواقع بروز بحران‌ها را نیز در نظر داریم.

وی اظهار کرد: علاوه بر این تیم‌ها، سایر نیروهای بهداشتی و درمانی استان از جمله معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، فوریت‌های پزشکی و ... نیز نمایندگانی را برای مشارکت با جمعیت هلال احمر به نهاوند اعزام خواهند کرد.

وی با اشاره به ناگزیر بودن وقوع زمین‌لرزه احتمالی، ابراز امیدواری کرد: با اجرای مانور واقعی زلزله در نهاوند، شاهد افزایش آمادگی آحاد مردم برای مقابله با این بحران طبیعی و کاهش صدمات ناشی از آن باشیم.

لازم به یادآوری است که مانور زلزله روزهای 25 و 26 اردیبهشت در نهاوند برگزار میشود.

دیدگاه شما