تازه های سایت

کد مطلب: 18624
6. ارديبهشت 1393 - 8:48
پایگاه خبری گرو: سخنگوی جمعیت هلال احمر همدان از اجرای مانور زلزله در نهاوند خبر داد

به گزارش پایگاه خبری گرو، مقصود شعبانی گفت: این مانور طی چند روز آینده و در هفته کاهش بلایای طبیعی در گسل لرزه‌خیز نهاوند برگزار می‌شود.

شعبانی با بیان این‌ که اجرای این مانور با هدف افزایش آمادگی جسمانی و سنجش مهارت و سرعت عمل نیروهای عملیاتی جمعیت هلال‌احمر برای مقابله با حوادث طبیعی در نظر گرفته شده است، افزود: معاونت امداد و نجات فرماندهی این مانور، جست‌‌وجو و نجات در بناهای فروریخته را بر عهده دارد.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر استان همدان از برگزاری جلسات متعدد توجیهی، آموزشی و برنامه‌ریزی در سطح جمعیت هلال‌احمر استان همدان خبر داد و افزود: سومین نشست توجیهی مانور با حضور معاون امداد، کارشناسان آموزش، امداد و عملیات با هدف شرح و تقسیم وظایف به مدت سه ساعت برگزار شد.

وی کمک‌های اولیه امدادی، آواربرداری، حمل مصدوم، تروما، تریاژبندی و طبقه‌بندی مصدومین را از جمله برنامه‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در طول اجرای این مانور عنوان کرد و گفت: مصدومین فرضی به شدت آسیب دیده با آمبولانس‌های جمعیت به مراکز درمانی منتقل می‌شوند و باقی حادثه‌دیدگان نیز در اردوگاه اسکان اضطراری برپا شده جمعیت در محل حادثه اسکان می‌یابند.

شعبانی با بیان این‌که در این مانور شرایط واقعی وقوع زلزله تصویرسازی خواهد شد، افزود: به همین منظور تیم اطفای حریق نیز به خانه‌ها و خودروهای در بند آتش، امدادرسانی خواهد کرد.

دیدگاه شما