تازه های سایت

کد مطلب: 55497
10. اسفند 1402 - 8:26
آمار نهایی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفت حوزه انتخابیه استان همدان پس از انصراف و کناره گیری برخی از داوطلبان به ۲۹۹ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، انصراف نامزدهای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرایندهای مختلف این رخداد طبق قانون انتخابات پیش بینی شده و براین اساس داوطلبان در حین فعالیت های تبلیغاتی و تا ۷۲ ساعت پیش از آغاز رای گیری امکان اعلام انصراف داشتند.

پیشتر اسامی ۳۷۵ نفر به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی ستاد انتخابات شهرستان های همدان در هفت حوزه انتخابیه منتشر شده بود که با انصراف ۷۵ نفر و البته فوت یکی از داوطلبان بر اثر سانحه این تعداد به ۲۹۹ نفر کاهش یافتند بدین معنا که برای کسب هرصندلی مجلس در این استان در نهایت ۳۳ نامزد با یکدیگر رقابت می کنند.

بیشترین تعداد انصرافی ها با ۲۲ نفر مربوط به حوزه انتخابیه همدان و فامنین بود، با این تعداد انصراف تعداد نامزدهای نهایی این حوزه انتخابیه که مردم می توانند در روز انتخابات به آنها رای بدهند از ۱۱۵ نفر به ۹۳ نفر کاهش یافت.

کمترین تعداد انصرافی ها نیز به حوزه انتخابیه اسدآباد اختصاص دارد، در این حوزه انتخابیه ۲ نفر انصراف دادند و تعداد نامزدهای نهایی از ۲۴ نفر به ۲۲ نفر کاهش یافت.

تعداد نامزدهای نهایی حوزه انتخابیه ملایر با انصراف هشت نفر از ۶۳ نفر به ۵۵ نفر رسید.

در حوزه انتخابیه رزن و درگزین نیز که ۴۰ نامزد نهایی داشت، ۱۷ نفر انصراف دادند تا آمار نهایی نامزدهای این حوزه انتخابیه به ۲۳ نفر کاهش پیدا کند.

حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ نیز ۵۸ نامزد داشت که با انصراف ۱۴ نفر تعداد نهایی داوطلبان در این حوزه به ۴۴ نفر رسید.

حوزه انتخابیه تویسرکان نیز ۳۷ نامزد نهایی داشت که با انصراف هفت نفر و فوت یکی از داوطلبان، این تعداد در نهایت به ۲۹ نفر رسید.

در حوزه انتخابیه نهاوند نیز پنج نامزد انصراف دادند تا آمار نهایی نامزدهای این حوزه انتخابیه از ۳۸ نفر به ۳۳ نفر کاهش یابد.

 دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه یازدهم اسفند ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

دیدگاه شما