تازه های سایت

کد مطلب: 45841
5. ارديبهشت 1400 - 18:45
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: میزان بارندگی های استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،«محمدحسن باقری شکیب» افزود: درهمین ارتباط از ابتدای سال زراعی جاری (مهر ماه ۹۹) تاکنون در شهر همدان(ایستگاه فرودگاه) ۲۱۸ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت ۲۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

یه گفته وی، میزان بارش های مدت مشابه سال قبل شهر همدان ۳۶۲ میلی متر بوده است.

وی اضافه کرد: میانگین بارش های استان همدان نیز نسبت به بلند مدت ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشته که بیشترین میزان کاهش بارندگی استان نسبت به میانگین بلند مدت مربوط به شهرستان نهاوند با ۲۸ درصد است.

باقری شکیب گفت: پیش بینی های فصلی هواشناسی نشان می هد که در اردیبهشت ماه هم بارش ها کمتر از حد طبیعی(نرمال) است و بیشتر بارش ها نیز به صورت رگباری و در مناطق شمالی استان همدان خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر با افزایش ابر رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و کبودراهنگ با ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک ترین شهرهای استان بوده‌اند.

باقری شکیب افزود: کمینه دمای هوای همدان سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای بیشینه هوای این شهر نیز ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

دیدگاه شما