تازه های سایت

کد مطلب: 6618
20. دى 1391 - 6:47
پایگاه خبری گرو : رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند نهاوند از پرده‌برداری از گنبد طرح خشتی مرقد مطهر امام رضا (ع) در امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان نهاوند خبر داد.
خبرگزاری فارس: پرده‌برداری از طرح خشتی گنبد امام رضا (ع) در نهاوند

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی ضمن اشاره به هفته وقف، بر لزوم گرامیداشت آن تأکید کرد و اظهار داشت: وقف چشمه‌ای جاری بوده و از تأکیدات دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه وقف تنها در اسلام نبوده بلکه موقوفاتی نیز در ادیان گذشته و در مذاهب دیگر موجود است، تصریح کرد: این بحث نشان می‌دهد این مهم توسط همه ادیان و مذاهب مورد توجه و اهمیت است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با بیان اینکه انسان می‌تواند با وقف بخشی از اموال خود الگوی دیگران شود تا آنها نیز برای ماندگاری نام و یاد خود و همچنین خدمت به بندگان خدا این مسیر را دنبال کنند، بر لزوم معرفی واقفان خیراندیش در راستای تبیین نیات این واقفان تأکید کرد.

وی با اشاره به آثار برکات وقف باید مردم را نسبت به وقف بخشی از اموال خود تشویق کنیم، افزود: این موضوع در کشورهای اسلامی نیز جایگاه بالایی به طوری که در برخی از کشورهای اسلامی وزارت اوقاف فعال است و ما نیز باید این فرهنگ و سنت حسنه را نهادینه کنیم تا متمکنین جامعه نسبت به آن اقدام کنند.

عزیزی انجام نیازسنجی در زمینه وقف‌های جدید برای برطرف کردن نیازهای روز جامعه را لازم دانست و گفت: ابتدا باید نیازسنجی کنیم و ببینیم نیازهای جدید جامعه چیست سپس متمولین، متمکنین و عموم جامعه را نسبت به وقف در آن بخش‌ها تشویق کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در نهاوند از پرده‌برداری از گنبد طرح خشتی مرقد مطهر امام رضا(ع) در امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان نهاوند خبر داد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند افزود: ساخت این طرح که توسط هنرمندان ملایری و نهاوندی ساخته شده بیش از 60 میلیون تومان هزینه برده است.

وی با بیان اینکه مردم ما در هر برهه زمانی اگر خلأیی بوده وارد شده‌ و کار خیر کرده و وقف‌ها ثبت کرده‌اند گفت: در حال حاضر وقف در زمینه‌های به ترویج مباحث و فرهنگ قرآنی، کمک به دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت، کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه و کارآفرینی برای جوانان از نیات مورد نیاز است.

عزیزی در پایان سخنانش از پرده‌برداری از ضریح امامزاده فضل(ع) روستای برزول نیز خبر داد و گفت: این ضریح که توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده 30 میلیون تومان هزینه برده است.

دیدگاه شما