تازه های سایت

کد مطلب: 19083
30. ارديبهشت 1393 - 13:03
تابستان در راه است، هرسال با شروع فصل گرما شاهد تحولی بزرگ در پوشش بانوان همدانی هستیم، شال های خنک، روسری های نازک، مانتوهای خنکی و شلوار های نازک و ساپورت بله ساپورت همان شلوار نازک و چسبان که امروز پوشیدن آن در بین دختران و حتی بانوان متاهل بسیار رایج شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، این شلوار نازک و چسبان بیشتر شبیه به یک جوراب شلواری از جنس پارازین است تا یک شلوار، که به شدت محرک غریزه جنسی مردان مجرد و متاهل است، نکته قابل توجه این است که ساپورت طوری پا را عریان و زیبا می سازد که بسیار بدتر و زننده تر از بی حجابی های چند دهه اخیر است.

ساپورت و شبکه های ماهواره ای

در گزارشی از تحلیل برنامه های آکادمی ماهواره ای خصوصاً شبکه‌ی فارسی زبان من وتو در 90درصد سکانس های موجود از ساپورت استفاده شده است. طی یک فرهنگ سازی رسانه ای چند ساله، شبکه های ماهواره‌ای توانسته‌اند ساپورت را به عنوان یک پوشش مناسب بانوان مطرح کنند. این در حالی است که این شبکه ها با بوجود آوردن یک جنگ نرم با یک شیب ملایم، درصدد یک تغییر اساسی در چهره پوشش بانوان ایرانی هستند.

آنها برای ترویج استفاده از این پوشش در بین دختران و زنان ایرانی تلاش‌های بسیاری کرده اند، در کنار فعالیت های رسانه‌ای، عرضه ساپورت ارزان قیمت و جنس خوب از دیگر اقدامات غرب برای ترویج استفاده از این محصول بوده است به طوری که می توان با پول یک شلوار لی بیش از 10 عدد ساپورت در رنگ های مختلف تهیه کرد.

شبکه های ماهواره‌ای علاوه بر ترویج نرم بدپوششی، اختلاط و روابط با نامحرم، لاابالی گری و خیانت و... برنامه های بسیاری را پیاده کردند، که متاسفانه توانسته مخاطبان بسیاری در جامعه ایرانی به خود جذب کنند.

تاثیر حداقلی نمایش چنین پوششی بدحجابی می تواند قبح گناه را کاهش دهد و در دید افرادی که خود از این نوع پوشش استفاده نمی کنند، عادی به نظر برسد. این همان مسئله عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر است.

ساپورت و قوه قهریه

در ایران اسلامی روزی اگر کسی مانتوی کوتاه یا روسری شالی به تن می کرد با شدیدترین وجه ممکن با او برخورد می شد، ولی هم اکنون با این مسئله هیچ برخورد جدی نمی شود.

با توجه به وسعت جغرافیایی ساپورت پوشان کشور که هر روز آگاهانه یا ناآگاهانه بدان می پیوندند، پیش بینی می شود در تابستان 93 این مسأله به یک سونامی بزرگ می شود به گونه ای که هر دختر و زنی که ساپورت نپوشیده باشد مورد سرزنش و نکوهش قرار گیرد!!!

ساپورت، غیرت مردان، پوشش زنان

یک نوع مدگرایی در میان جامعه رواج پیدا کرده است، ما بدون اینکه به اطرافمان توجه دوسویه داشته باشیم پوششی را که فقط صرفاً "مد " است انتخاب کرده و برای اینکه از طرف جامعه مجازی اطرافمان متهم به "عقب‌ماندگی " نشویم آن را بدون چون و چرا انتخاب کرده و می پذیریم.

پوشش بد زنان و کم توجهی مردان به این مسأله تبدیل به یک نوع معضل اجتماعی شده است.

مردی که اعتقاداتش کمی سست باشد و از قضای روزگار یک زن کم حیا نیز همسر او باشد دیگر هیچ گونه توجهی به پوشش صحیح همسر خود نمی کند، وقتی زنی با ساپورت در جامعه ظاهر می شود اگر مرد نامحرمی به او نگاه چپ کند متهم است، اینجاست که غیرت شوهر آن زن به جوش می آید!!!

ساپورت، کارگروه ها و نمایشگاه ها

امام خامنه ای(مد ظله العالی) در پیام نوروزی سال 93 فرمودند: «من نگران مسئله فرهنگ هستم...» ، باید این نوع نگرانی از طرف مسئولان و همه آحاد جامعه درک شود و پیرامون فرهنگ سازی مسئله مد و لباس ملی یک مدیریت جهادی با عزم ملی صورت پذیرد، فرهنگ سازی مد و لباس ملی که خلاء آن امروزه بسیار شدید احساس می شود.

جواب نگرانی رهبری برگزاری دو سه نمایشگاه و استقرار قدرتمند گشت وارشاد نیست هرچند که امری لازم نه کافی است، بلکه جواب آن در حوزه حجاب و پوشش، ترویج فرهنگ حجاب، حیا، مدسازی و پوشش ملی است.

ساپورت و بازار عرضه

قانون ما در کنار برخورد با زنان بدحجاب بندهایی هم برای برخورد با بازار عرضه دارد، ما بیش از آن که به سراغ بازار عرضه برویم به سراغ مصرف کننده رفته ایم که در پشت رفتار مصرفی آنها سودجویان بازار عرضه هستند.

این سودجویان عرضه تقاضا نه به فکر "فرهنگ، حجاب، حیا، دین و دیانت" بلکه به فکر " اقتصاد و کسب و کار" هستند. قانون جمهوری اسلامی ایران در کنار بندها و تبصره های برخورد با بدحجابان و افراد منافی عفت عمومی، بندها و قانون هایی نیز برای برخورد با فروشندگان البسه غیرشرعی و غیر متعارف دارد ولیکن این ماده قانوان ها همواره در کتاب ها و دیباچه های قانونی خاک می خورد و هیچ گاه اجرایی نمی شوند ، ما فقط باید با ابزار فرهنگ سازی و دین مداری لزوم استفاده از این گونه محصولات را منع کنیم.

نهادهای متعدد موازی کار کشور چه زمانی می خواهند به خود بیایند و متولی مشخصی را در این امر بر گزیند مشخص نیست و این که چه مسئولی باید برای کاهش فرهنگ بدحجابی اقدام کند مشخص نیست!!!

دیدگاه شما