تازه های سایت

کد مطلب: 44199
17. آذر 1399 - 7:54
شهرداری نهاوند در اقدامی زیبا نقش اصیل قالی عشوند نهاوند را بر روس پیاده راه سعدی (قیصریه) نهاوند ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، طرح تکمیل پیاده راه خیابان سعدی (قیصریه) نهاوند توسط شهرداری این شهر در حال اجرا است و پس از چندین مرحله کار در حال سنگ‌فرش شدن است.

این طرح یکی از پروژه‌های مهم شهرداری نهاوند است که مردم منتظر اتمام این طرح به‌عنوان اولین پیاده راه در مرکز شهر نهاوند هستند.

طبق گفته حسین پور شهردار نهاوند در اجرای این پروژه باید نهایت دقت و توجه انجام شود تا پس از اتمام کار شاهد هیچ‌گونه نقص و نارضایتی نباشیم.

شهردار نهاوند بابیان اینکه این پیاده راه قطعاً یکی از زیباترین طرح‌های اجراشده در نهاوند است، گفت: مردم مطمئن باشند پیاده راه قیصریه تبدیل به یکی از مکان‌های مهم جذب گردشگر در نهاوند تبدیل خواهد شد و در فازهای بعدی زیبایی‌های این طرح دوچندان خواهد شد.

با تداوم روند تکمیل پیاده راه سعدی، شهرداری این شهر در اقدامی زیبا طرح و نقش اصیل و پرآوازه قالی “عشوند ” را بر قلب این پیاده راه به‌وسیله سنگ‌فرش ثبت کرده است.

انتخاب این طرح قالی باهدف آشنایی بیشتر بافرهنگ و تاریخ پرآوازه نهاوند و ماندگار کردن این طرح در حال انجام است که با تکمیل شدن منظره زیبایی را برای شهروندان به وجودمی آورد.

طرح قالی عشوند نهاوند یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین نقش‌های قالی‌های دست‌بافت از گذشته تا امروز بوده است و شهرتی جهانی دارد و ثبت ملی شده است.

دیدگاه‌ها

واقعا کسیکه این ایده رو داده باید از ایشون تشکر کرد .

دیدگاه شما