تازه های سایت

کد مطلب: 9975
22. ارديبهشت 1392 - 13:34
پایگاه خبری گرو ، اخبار نهاوند: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: سرمازدگی و افت دما باغها و مزارع این شهرستان را دچار خسارت 10 تا 80 درصدی کرد.

احد ظفری اظهار داشت: در پی وقوع سرمای بهاره در دو مرحله، خسارات شدیدی به باغهای میوه شهرستان نهاوند وارد شده است.

ظفری با اشاره به کاهش 21 میلی متری نزولات آسمانی نسبت به سال قبل گفت: دو هزار و 336 هکتار از باغهای نهاوند دچار خسارت شده اند.

وی کل میزان خسارت وارد شده به باغهای شهرستان نهاوند را افزون بر 30 میلیارد تومان اعلام کرد و از مسئولان و نمایندگان مجلس خواست نسبت به تمدید وام های کشاورزان منطقه و همچنین پرداخت خسارت بلاعوض به کشاورزان منطقه اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند عنوان کرد: در شهرستان نهاوند 11هزار و 501 هکتار باغ میوه وجود دارد که مهمترین محصولات آن سیب، هلو و شلیل، انگور و گردو است.

احد ظفری گفت: مجموع محصولات تولید شده از باغات میوه نهاوند درفصل برداشت سال گذشته 77 هزار و 500 تن بود که در سال جاری شاهد کاهش این میزان تولیدان باغی خواهیم بود.

ظفری بیان داشت: در شهرستان نهاوند 15 هزار و 500 هکتار از اراضی کشت دیم گندم و جو بر اثر کم آبی و کاهش نزولات دچار خسارت شده اند.

وی با اعلام میزان خسارت 17میلیارد و 500 میلیونی زمین های زراعی کشت دیم گندم و جو در شهرستان نهاوند گفت: امسال شاهد کاهش تولیدات محصولات کشاورزی در سطح شهرستان نهاوند خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: تمام تلاش لازم برای جبران خسارت وارده به کشاورزان نهاوند از سوی سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت شهرستان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در شهرستان نهاوند بیش از 28 هزار هکتار از ارضی به کشت دیم گندم و جو اختصاص دارد.

منبع :مهر

دیدگاه شما