تازه های سایت

کد مطلب: 8776
17. فروردين 1392 - 3:52
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو : امام جمعه نهاوند گفت: یکی از نعمات خوبی که تحریمها برای کشور ما داشته است پیشرفت ما در زمینه های مختلف علمی و اقتصادی بوده که با خود باوری مردم و نخبگان و مسئولین به دست آمده است.

 

حجت الاسلام ˈعباسعلی مغیثی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان نهاوند افزود:دولتمردان نظام باید با تمام توان و طبق مقررات و قانون وارد کار شده و هر کدام طبق وظایف خود قانون را اجرا نمایند .

وی افزود: مردم نیز که تا به حال نشان داده اند اگر از مسوولین خود جلو تر نباشند عقب تر نیستند این بار نیز حماسه جدیدی را بوجود خواهند آورد وبا حضور در انتخابات بصیرت خود را به رخ جهانیان خواهند کشانید .

امام جمعه نهاوند صرفه جویی در تمامی زمینه ها و جلوگیری از اسراف و تبذیر را از عوامل مهم برای خلق حماسه اقتصادی ذکر کرد و گفت: مردم باید با الگو گرفتن از سبک زندگی اسلامی ، در تامین مایحتاج عمومی از اسراف جلوگیری نموده و به حداقل اکتفا کنند .

وی استفاده از تولیدات داخل را از دیگر عوامل توسعه اقتصادی ذکر کرد و گفت: اگر ما از تولیدات داخل که از کیفیت خوبی برخوردارند استفاده کنیم مجبور نیستیم پول خود را به جیب خارجیها بریزیم و آنها را تقویت کنیم .

وی استفاده از ماشینهای لوکس و گران قیمت را از مصادیق اسراف و تبذیر عنوان کرد و گفت: چرا باید پول مملکتی که در حال تحریم است و با دشمنان در حال مبارزه اقتصادی است صرف وارد کردن ماشینهای لوکس بشود و کمپانیهای خارجی تقویت شوند.

وی افزود: وقتی ماشین های ساخت داخل که از کیفیت بالایی برخوردارند تولید می شود نباید به دنبال ماشینهای خارجی رفت، زیرا این بر خلاف منویات رهبری و از مصادیق اسراف است .

 

خطیب جمعه نهاوند با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای گفت: دشمنان ما اگر خواهان پیشرفت در مذاکرات هستند باید حقوق هسته ای ما را به رسمیت بشناسند در غیر این صورت پیشرفتی در مذاکره بوجود نخواهد آمد همانگونه که تا به حال چنین بوده است.

 

دیدگاه شما