تازه های سایت

کد مطلب: 8053
15. اسفند 1391 - 15:07
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو : رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند از وقف یک باب منزل مسکونی یک میلیارد ریالی در نهاوند خبر داد.
خبرگزاری فارس: وقف یک باب منزل مسکونی یک میلیارد ریالی در نهاوند

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی با اشاره به اثرات وقف در جامعه کنونی اظهار داشت: توجه به پیشینه فرهنگ وقف در جامعه اسلامی و اثراتی که در بارور شدن این مهم دارد نقش اثرگذار آن در پویایی اقتصاد اسلامی محرز می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند عنوان کرد: در زمانی گرایش به وقف در زمینه نهضت عاشورا و عزاداری اباعبدالله (ع) نیاز بود.

وی با اشاره به این‌که امروز نیز به این مهم نیاز داریم و البته شاهد تغییر نیازهای روز جامعه کنونی نیز هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی دنیای کنونی نیات وقف نیز باید هم‌سنخ با این موضوعات رشد و تغییر یابد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با اشاره به اهمیت وقف در مباحث فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن بر لزوم وقف در این زمینه و خصوصاً مباحث قرآنی و دینی صحه گذاشت و این مهم را گامی ارزشمند در راستای ارتقای بینش و بصریت آحاد مردم جامعه قلمداد کرد.

عزیزی وقف در زمینه‌های علمی، پژوهشی، مهدویت، کمک هزینه ازدواج، حوزه‌های علمیه، ایتام و مسکن جوانان را از جمله نیات مورد نیاز جامعه برشمرد.

وی از وقف یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد ریال در نهاوند خبر داد و گفت: این منزل مسکونی به متراژ 84.5 متر مربع است که در مرکز شهر و در میدان قیصریه این شهرستان واقع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند در پایان گفت: واقفان این وقف ارزشی خانم‌ها صدیقه بهزادی و مریم ساکی هستند که این منزل را با نیت امامزاده شاهزاده محمد (ع) این شهرستان وقف کرده‌اند.

دیدگاه شما