تازه های سایت

کد مطلب: 7745
5. اسفند 1391 - 16:31
اخبار ورزشی ، پایگاه خبری گرو : دربی دلا مادونینا در حالی برگزار می‌شود که شرایط ۲ تیم یکسان است و هر ۲ نیاز زیادی به پیروزی دارند.
خبرگزاری فارس: اینتر میلان - آث‌میلان، این بار مریم مقدس کدام را برنده می‌کند؟!

به گزارش پایگاه خبری گرو ، دیدار تیم‌های اینترمیلان و میلان یکشنبه شب و از ساعت 23:15 به وقت تهران در جوزپه مه آتزا میلان برگزار خواهد شد.

هیچ چیز بهتر از این نیست که پیش نمایش یک دیدار، یک دربی، یک دربی موسوم به دربی «دلا مادونینا» در حالی آغاز شود که یک سوی آن نرآتزوری باشد و سوی دیگر آن روسونری. زیباتر آنکه اختلاف این 2 در جدول تنها یک امتیاز باشد و هر 2 با بضاعتی کم در این فصل، دست به کارهای بزرگ زده باشند.

میلان هفته گذشته با ارائه نمایشی دلپذیر، در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا را در سن سیرو به زانو درآورد و اینترمیلان نیز با گذشتن از سد کلوژ رومانی در لیگ اروپا، حریف تاتنهام هاتسپر انگلیس در مرحله بعد شد.

بدون شک تمامی راه‌ها در این هفته به میلان می‌رسند، جایی که قلب بسیاری با نزدیک شدن به ساعت برگزاری این دیدار به تپش در می‌آید. روسونری با شکستی که در لیگ قهرمانان اروپا به کاتالان‌ها تحمیل کرد نشان داد که حتی با میانگین سنی بسیار پایین بازیکنانش، هنوز هم تیم بزرگی است. آنها تیمی را شکست دادند که فراتر از یک تیم است. ریکاردو مونتولیوو بهترین نمایش دوران ورزشی خود را ارائه کرد، ماسیمو آمبروزینی با سن بالایش نشان داد که تجربه‌ای بیش از یک دهه در میلان دارد و سولی مونتاری نیز فوق العاده ظاهر شد. نکته قابل اشاره در این دیدار خنثی کردن لیونل مسی در طول مسابقه بود. بسیار عجیب خواهد بود اگر بازیکنان اینترمیلان در دربی بتوانند کاری انجام دهند.

در سوی دیگر میدان نیز نرآتزوری است که از اواخر دسامبر در سری A تنها 2 دیدار از 8 دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. با تیم‌های ضعیف تورینو و جنوا به تساوی رسیده‌اند و در دیدار با رم فقط یک گل، آن هم به شکل تصادفی زدند. به تیم بیستم جدولی سیه‌نا نیز 3 بر یک باختند و در آخرین دیدار نیز 4 بر یک مغلوب تیم یکدست فیورنتینا شدند.

با توجه به اینکه اینتری‌ها بازیکنان جوان زیادی در ترکیب دارند ولی آندرا استراماچونی همچون گذشته روی بازیکنان کهنه کار تیمش حساب می‌کند. دیگو میلیتو که کل فصل را به دلیل آسیب دیدگی از دست داده ولی خاویر زانتی، استبان کامبیاسو، رودریگو پالاسیو و آنتونیو کاسانو کسانی هستند که بدون شک در ترکیب قرار خواهند گرفت.

ماسیمیلیانو آلگری اما نظر دیگری دارد. او به استفن الشراوی تکیه کرده که تنها 20 سال دارد و دومین گلزن این فصل کالچو است. ماریو بالوتلی نیز که در پنجره نقل و انتقال‌های زمستانی به این تیم پیوست، در 3 بازی 4 بار گلزنی کرده و ام‌بایه نیانگ که توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده است، تنها 18 سال سن دارد. با اینکه میلان در ابتدای فصل بدترین نتیجه‌های 80 سال اخیر خود را می‌گرفت، در 7 دیدار اخیر خود هیچ شکستی ندارد و در 13 دیدار فقط یک بار بازنده از زمین خارج شده است.

 

اینترمیلان در سال‌های اخیر و زمانی که در دربی دلا مادونینا میزبان بوده نتیجه‌های بهتری گرفته است اما باید دید که در این جدال حساس نیز می‌تواند با معجزه‌ای نتیجه‌ خوبی گرفته و از این بحران خود را نجات دهد؟

 

نکته قابل اشاره در این دیدار رویارویی ماریو بالوتلی، ستاره جوان میلان با هم‌تیمی‌های پیشین خود است. او در آکادمی جوانان اینتر رشد کرد و به تیم نخست راه یافت. سپس به منچسترسیتی رفت و اکنون در میلان توپ می‌زند. به محض پیوستن او به میلان، اولتراهای اینتر در همه دیدارهای تیمشان علیه او شعار می‌دهند.

البته آنتونیو کاسانو و جیامپائولو پاتزینی نیز اگر در این دیدار حضور یابند، برابر تیم‌های پیشین‌ خود قرار خواهند گرفت.

 

*ترکیب احتمالی اینترمیلان:

سمیر هندنوویچ،‌ خاویر زانتی، خسوس، کریستین چیوو، یوتو ناگاتومو، استبان کامبیاسو، والتر گارگانو، زراوکو کوزمانوویچ، فردی گوارین، رودریگو پالاسیو، استبان کامبیاسو

 

*ترکیب احتمالی میلان:

کریستین آبیاتی، ماتیا دی سیلیو، کریستین زاپاتا، فیلیپ مکسس، کنستانت، ماسیمو آمبروزینی، ریکاردو مونتولیوو، سولی مونتاری، ام‌بایه نیانگ، استفن الشراوی، ماریو بالوتلی

فارس

دیدگاه شما