تازه های سایت

کد مطلب: 7681
3. اسفند 1391 - 14:21
با تغيير دادن عادت‌هايتان مي‌توانيد به آساني به استرستان خاتمه دهيد! زيرا برخي از عادت‌ها هيچ تأثيري در حالت احساسي شما ندارند و اضطرابتان را افزايش مي‌دهند

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ در اينجا فهرستي از دشمنان خوشبختي‌ را در اختيارتان قرار مي‌دهيم.

1- دير از خواب برخاستن

آيا وقتي كه بايد ساعت 8 ‌سر كارتان باشيد، يك ربع به 8 از خواب بلند مي‌شويد؟ زماني‌كه ساعت‌تان زنگ مي‌زند، قبل از برخاستن دست كم آن‌را 3 بار خاموش مي‌كنيد؟ در نتيجه در كمتر از 7‌دقيقه آماده مي‌شويد... دست از اين كار برداريد! پريدن از تختخواب شما را عصباني كرده و موجب استرس شديد و مضر مي‌شود!

توصيه‌: براي آنكه روزتان را با آرامش شروع كنيد، صبح‌ها وقت بيشتري را به‌خودتان اختصاص دهيد. چنانچه مربوط به مسئله روحي رواني مي‌شود و اينكه نمي‌توانيد زودتر از خواب بيدار شويد، ساعت زنگ‌دار را يك ربع جلو بكشيد!

2- عصباني شدن در راه‌بندان

هر روز صبح، زماني كه پشت فرمان هستيد به راننده‌هاي ناشي بد و بيراه مي‌گوييد و در راه بنداني كه تمامي ندارد عصباني مي‌شويد، درحالي‌كه امروز كار مهمي داريد، دير به سر كار خواهيد رسيد!

توصيه‌: چرا ماشين‌تان را در پاركينگ نمي‌گذاريد و از وسايل نقليه عمومي استفاده نمي‌كنيد؟ به اين ترتيب قادر خواهيد بود در طول مسير در آرامش كامل به مطالعه بپردازيد و وقت‌تان تا حدودي حفظ شود. چنانچه به‌شدت به ماشين وابسته هستيد، از صندلي‌هاي راحت استفاده كنيد و ايستگاه راديويي اتومبيلتان را روي يك شبكه آرام‌بخش و مورد علاقه تنظيم كنيد يا بهتر است به نوار كاستي كه در آن صداهاي طبيعت ضبط شده است گوش دهيد. جيك‌جيك پرندگان، آواي آبشار، هياهوي جنگل و صداي امواج براي آرامش مناسب هستند. فراموش نكنيد در راه بندان راننده‌اي كه جلوي شماست(و فردي هم كه جلوي او قرار دارد)در يك شرايط قرار دارند! فايده‌اي ندارد كه به رانندگان ديگر بد و بيراه بگوييد.

3- مرد ساندويچي

در ساعت ناهار، آن‌قدر كار روي سرتان ريخته كه به سرعت يك ساندويچ مي‌خريد و آن‌را جلوي كامپيوتر مي‌خوريد. علاوه بر مشكلات تغذيه‌اي كه اين عمل برايتان به همراه دارد، هيچ‌گاه وقتي براي يك استراحت واقعي براي خودتان درنظر نمي‌گيريد.

توصيه‌: به‌خودتان يك زنگ تفريح بدهيد! از محل كارتان دور شويد و يك غذاي كامل بخوريد. اگر از تنها غذا خوردن هراس داريد، با خودتان يك مجله برداريد. اين عمل براي كاهش فشار، ايده آل است. فراموش نكنيد كه طي روز 5 تا 10 دقيقه دست از كار بكشيد.

4- به دوش كشيدن همه كارها

زماني كه از شما مي‌خواهند كاري انجام دهيد، بلد نيستيد دست رد به سينه آنان بزنيد درحالي‌كه خودتان كارهاي زيادي براي انجام دادن داريد. در نتيجه بايد بدويد تا به همه كارها برسيد.

توصيه‌: نه گفتن را ياد بگيريد! مطمئنا با پذيرفتن همه كارها بايد بار مسئوليت آن‌را به دوش بكشيد و با اين عمل نشان مي‌دهيد فردي هستيد كه همه مي‌توانند روي شما حساب كنند. اما ديگر وقتي براي خودتان نداريد. درك كنيد كه سوپرمن نيستيد و در دراز مدت از پا در مي‌آييد!

5- نوشيدن روزي 10‌فنجان چاي

هر ساعت موجب آزار و اذيت مسئول آبدارخانه مي‌شويد. احساس مي‌كنيد كه اگر يك فنجان چاي در كنارتان نباشد نمي‌توانيد كار كنيد.

توصيه‌: مطمئنا چاي به شما كمك مي‌كند كه تمركز داشته باشيد. اما استفاده زياد آن فقط موجب عصبانيت شما مي‌شود! سعي كنيد به‌تدريج مصرفتان را كاهش دهيد و در عين حال چنانچه سيگاري هستيد از اين فرصت استفاده كرده و تعداد سيگارهايتان را كم كنيد.

6- عصباني شدن از تكنيك

قبول است، اين چهارمين باري است كه كامپيوترتان هنگ مي‌كند و برنامه‌اي كه روي آن كار مي‌كنيد از كار مي‌افتد و ناگهان عصباني مي‌شويد و اول از همه به مانيتور، به مهندسان كامپيوتر و در نهايت به زمين و زمان بد و بيراه مي‌گوييد!

توصيه‌:غر زدن، كامپيوتر شما را دوباره به راه نمي‌اندازد. به علاوه، هنگ كردن كامپيوتر اجتناب‌ناپذير است. زماني كه با كامپيوتر مشغول به كار هستيد، هر 5‌دقيقه همه كارهايتان را در كامپيوتر ثبت كنيد. اين عمل تا حدودي به شما آرامش خاطر مي‌بخشد.

7- دير خوابيدن

شب‌ها مدت زيادي را جلوي تلويزيون مي‌گذرانيد. تصميم نداريد به خواب عميقي فرو رويد. بدتر از آن اين است كه مي‌دانيد خسته هستيد و روز بعد به سختي از خواب بلند مي‌شويد.

توصيه‌:قبل از خواب وقت‌تان را به بطالت نگذرانيد! ساعت 10‌با يك كتاب خوب به رختخواب برويد.

8- هميشه باني مهرباني بودن

هر بار به هنگام تعطيلات آخر هفته يا تعطيلات تابستاني همان داستان هميشگي اتفاق مي‌افتد: اين شما هستيد كه بايد تصميم بگيريد به كجا برويد، براي سفر برنامه‌ريزي كنيد و چمدان‌ها را ببنديد و زماني كه به محل مورد نظر رسيديد، يك لحظه هم براي خودتان وقت نداريد! همه از شما مي‌خواهند كه منقل كباب را راه بيندازيد يا به‌دنبال نان برويد.

توصيه‌: 2ماه قبل از حركت وظايف را به‌طور مساوي بين همه تقسيم كنيد.

9- نگراني براي بچه‌ها

به محض آنكه بچه‌ها ديگر جلوي چشمانتان نباشند، نگران مي‌شويد. راه آسان آن است كه شب‌هايي كه قصد داريد به ميهماني برويد يك پرستار بچه بگيريد.

توصيه‌: فرزندانتان چه نزد پدر و مادرتان باشند يا نزد معلم‌شان، در جاي امني قرار دارند! بي‌دليل خود را نگران نكنيد! در ضمن، آنها بايد ياد بگيرند كه روي پاي خودشان بايستند! نبايد از شدت مراقبت و رسيدگي زياد به آنها فشار آوريد.

10- ترس از خانواده همسر

به محض آنكه براي ناهار يا شام بايد نزد پدر و مادر همسرتان برويد، همان داستان هميشگي اتفاق مي‌افتد! از 15‌روز قبل دچار استرس مي‌شويد و 15‌روز هم طول مي‌كشد تا خودتان را آرام كنيد زيرا پدر يا مادر همسرتان شما را مضطرب مي‌كنند.

توصيه‌: آيا بهتر نبود به جاي «خيال‌بافي» و سرهم كردن رنجي واهي واقعيت را ببينيد. والدين همسرتان نمي‌خواهند شما را زنده‌زنده بخورند و غذا خوردن با آنها آنطور كه شما فكر مي‌كنيد ناخوشايند نيست. مطمئنا گاه ممكن است تنشي به‌وجود آيد. اما بزرگسالان مسئول و بالغ نبايد سماجت كنند. بنابراين، دفعه بعد با خوشبيني و ديد مثبت نزد آنان برويد و خواهيد ديد كه همه چيز بهبود يافته و به‌خوبي پيش خواهد رفت./ح

دیدگاه شما