تازه های سایت

کد مطلب: 55496
10. اسفند 1402 - 8:24
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه در تمام محورهای استان بارش پراکنده برف وجود دارد، گفت: در حال حاضر تردد در جاده‌های استان همدان عادی و روان است و در برخی گردنه‌ها مه‌گرفتگی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد آهکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پدیده مه‌گرفتگی در گردنه‌های اسدآباد، نورآباد نهاوند، سوباشی کبودراهنگ، دخان فامنین و چشمه علی‌محمد ملایر، اظهار کرد: نزدیک به ۲۰ نقطه کولاک زمینی در جاده‌های استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی شدت بارش از بعدازظهر امروز بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: ۴۲ مجتمع خدمات رفاهی و ۳۵ راهدارخانه آماده خدمات‌رسانی و اسکان موقت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه از روزشنبه بارش برف در تمام محورهای استان شروع شده و تا امروز ادامه دارد، یادآور شد: از شنبه تاکنون ۱۸ هزار کیلومتر- باند برف‌روبی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۵۶۳ نیروی راهداری، ۳۱۳ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی در ۳۵ راهدارخانه و ۴۵ گردنه استان آماده‌باش هستند، اظهار کرد: ۵۰ اکیپ واکنش سریع در تمامی راهدارخانه‌های استان حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه از روز شنبه تاکنون هیچ راهی در استان بسته نشده است، گفت: براساس اولویت‌بندی ابتدا راه اصلی، راه‌های فرعی و سپس راه‌های روستایی برف‌روبی می‌شوند و در این مدت تمام راه‌های استان به جز محور گنجنامه- تویسرکان باز بوده است.

اکنون هیچ راه روستایی بسته نشده است

آهکی با بیان اینکه تاکنون هیچ راه روستایی بسته نشده است، خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه سازمان راهداری و محیط زیست نمک‌پاشی در راه‌های روستایی ممنوع است و برهمین اساس در این محورها فقط برف‌روبی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: در حال حاضر بارش پراکنده برف درتمام محورها وجود دارد که احتمال یخ‌زدگی در گردنه‌ها وجود دارد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، تصریح کرد: در صورت سفر حتماً تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و در زمان بارش فاصله طولی را رعایت و چراغ‌های خودرو را روشن کنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما