تازه های سایت

کد مطلب: 55460
6. اسفند 1402 - 21:54
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: رفته رفته با افزایش ابر فعالیت سامانه بارشی امشب به شکل باران و سپس برف در نقاط مختلف استان آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، روح الله زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت سامانه بارشی به تناوب تا روز دوشنبه در نقاط مختلف استان انتظار می رود.

وی اضافه کرد: دوشنبه و سه شنبه بارش خفیف و پراکنده برف را در برخی از مناطق استان به ویژه مناطق شرقی استان پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه اواخر وقت سه شنبه با فعالیت موج دوم بارش ها به تناوب بارش هایی به شکل ملایم تا روز پنجشنبه پیش بینی می شود گفت: با توجه به برودت هوا و کاهش محسوس دما انتظار داریم در اواسط هفته طی روز در برخی از نقاط شمالی استان دماها منفی باشد.

زاهدی ادامه داد: دماهای روزانه در برخی از نقاط استان به طور میانگین به صفر و دماهای صبحگاهی به هشت درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشینه هوای استان در شبانه روز گذشته در نهاوند با ۱۴درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما نیز در کرفس درگزین با یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

زاهدی اظهار کرد: در همین مدت در گردنه ها و راههای ارتباطی علاوه بر برف و کولاک، لغزندگی، مه و کاهش دید و وزش موقتی باد همراه با این سامانه بارشی دور از انتظار نیست.

به گفته وی دمای هوای همدان بین صفر و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما