تازه های سایت

کد مطلب: 55425
2. اسفند 1402 - 8:19
رئیس هیات نظارت بر انتخابات همدان با اشاره به نهایی شدن آمار جابه جایی داوطلبان از حوزه های انتخابیه،گفت: ۳۸۰ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان با یکدیگربه رقابت می پردازند که شامل ۴۲ نفر به ازای هر کرسی است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام جلال مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۵ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسدآباد، ۶۰ نفر در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ، ۳۷ نفر در حوزه انتخابیه تویسرکان، ۴۰ نفر در حوزه انتخابیه رزن و درگزین، ۶۴ نفر در حوزه انتخابیه ملایر، ۳۸ نفر در حوزه انتخابیه نهاوند و ۱۱۶ نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین به رقابت می پردازند.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان همدان تایید صلاحیت شدند که نسبت به دوره های گذشته میزان تایید صلاحیت شدگان افزایش داشته و به نوعی کم سابقه بوده است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات در همدان بیان کرد: سه نفر از داوطلبان در آخرین مرحله رسیدگی به وضعیت داوطلبان نمایندگی مجلس تایید صلاحیت شدند و ۱۱ نفر نیز انصراف دادند.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: همچنین چندین نفر از همدان به دیگر استان ها و از سایر حوزه‌های انتخابیه به همدان منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه جاری برگزار می شود.

دیدگاه شما