تازه های سایت

کد مطلب: 52527
29. اسفند 1401 - 13:32
اداره‌کل هواشناسی استان همدان هشدار سطح نارنجی مبنی بر پیش بینی بارش باران و برف، احتمال رعد و برق و باد شدید موقت در این استان صادرکرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، پیرو هشدار هواشناسی سطح زرد مورخه۲۸ اسفند ۱۴۰۱ با توجه به آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی با تقویت سامانه بارشی طی ساعاتی از روز سه شنبه تا چهارشنبه شی بارش باران و برف با احتمال رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

به دلیل رگباری بودن بارش ها ،آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها در برخی از نقاط استان وجود دارد .

با توجه به بارش برف طی ساعاتی از سه شنبه شب و صبح چهارشنبه لغزندگی معابر و احتمال اختلال در تردد وسایل نقلیه بویژه در گردنه‌های استان را خواهیم داشت.

 با توجه به احتمال سیلابی شدن موقت مسیل‌ها به ویژه در مناطق شمال استان و نیز احتمال برخورد صاعقه از اسکان در حواشی رودخانه‌ها و تردد در ارتفاعات و انجام کوهنوردی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه توسط شهروندان استان همدان اجتناب شود.

همدان ،اسدآباد ،بهار ،تویسرکان ،فامنین،شیرین سو ،ملایر و نهاوند، قهاوند، رزن از جمله مناطق تحت تاثیر در  وضعیت هشدار نارنجی خواهند بود.

براساس عناوین هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی، رنگ زرد برای آگاهی، رنگ نارنجی برای آمادگی و رنگ قرمز نیز برای اقدام است.

دیدگاه شما