تازه های سایت

کد مطلب: 52211
20. بهمن 1401 - 9:23
در نهمین روز از دهه مبارک فجر چند طرح عمرانی، بهره برداری از مسکن محرومین و افتتاح خانه مسافر و برنامه های فرهنگی در نهاوند اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، با حضور احمدوند فرماندار، شهبازی نماینده مردم نهاوند و جمعی از مسئولین شهرستان در نهمین روز از دهه مبارک فجر چندین طرح افتتاح و کلنگ زنی شد.

بهره برداری از یک باب مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) به نمایندگی از ۱۲ پروژه دیگر در روستای چولک قپانوری ا لین طرحی بود که توسط مسئولان افتتاح شد.

به گفته مرادی رئیس کمیته امداد نهاوند امسال ۵۶ باب مسکن روستایی ویژه مددجویان احداث و تا پایان سال در اختیار خانواده های مددجویان کمیته امداد قرار می‌گیرد. 

وی افزود: برای این پروژه ۶۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن جهت احداث این واحد استفاده شده است و در کل برای این ۱۲ باب مسکن محرومین دو میلیارد  و ۵۲۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

خانه مسافر طبیعت گردی روستای گردچم دیگر پروژه امروز بود که با مجوز رسمی از میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان افتتاح و بهره‌برداری رسید.

این طرح به عنوان اولین خانه مسافر روستایی شهرستان نهاوند در مساحت ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه بخش خصوصی احداث شده است.‌

این خانه مسافر ظرفیت پذیرش ۴۰ گردشگر را دارد و ظرفیت بوم گردی را دارا است که تسهیلات ۲ میلیارد تومانی نیز برای توسعه آن از سوی میراث فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

بهره برداری از بهسازی روستای اکبر آباد که دارای ۳۷ خانوار است دیگر طرحی بود که با پیگیری های انجام شد و با تخصیص اعتبارات بهسازی به این روستا افتتاح شد.

برای بهسازی این روستا ۷۰۰ تن آسفالت استفاده و جدولگذاری از محل اعتبارات دهیاری ها انجام شده است و مجموع اعتبارات هزینه شده توسط بنیاد مسکن ۲ میلیارد تومان برای این پروژه است.

برگزاری جشن انقلاب و جشنواره غذا در روستای لیلی یادگار برنامه فرهنگی دیگری یود که با حضور مسئولان انجام شد.

در حاشیه این جشن جشنواره غذا و صنایع دستی به همت دانش آموزان روستا برگزار شد و مورد توجه مسئولان قرار گرفت.

حضور مسئولان در جشنواره سرود انقلاب و برگزاری همایش نقش زنان در تداوم انقلاب اسلامی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اخرین برنامه های امروز دهه فجر بود.

دیدگاه شما