تازه های سایت

کد مطلب: 51117
14. مهر 1401 - 2:21
رئیس اداره امور عشایری نهاوند گفت: طی یک سال گذشته ۲۶۰ پنل خورشیدی در اختیار عشایر مستقر در شهرستان نهاوند واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ابوالقاسم بنی هاشمی اظهار کرد: بر اساس سیاست کلان سازمان امور عشایری و به منظور حفاظت از محیط زیست، برق محل اسکان عشایری که بیش از چهار کیلومتر با شبکه های برق شهرستان فاصله داشته باشند از طریق پنل‌های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.

وی افزود: این سامانه ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا هستند که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را نیز تأمین خواهند کرد.

رئیس اداره امور عشایری نهاوند از انعقاد قرار داد لازم برای خرید و نصب این پنل‌ها خبر داد و افزود: قیمت هر پنل خورشیدی در حال حاضر ۱۰ میلیون تومان است که تنها ۱۰ درصد آن توسط عشایر و مابقی آن به صورت رایگان توسط دولت تأمین اعتبار می‌شود.

بنی‌هاشمی با اشاره به برنامه دولت برای برق‌دار کردن تمام مناطق عشایری گفت: طبق برنامه و قراردادهای منعقد شده قرار است تا پایان سال ۱۴۰۲ خانوارهای عشایری از طریق پنل‌های خورشیدی برق‌دار شوند.

وی اضافه کرد: برای عشایری که در منطقه اسکان ثابت دارند از پنل‌های ثابت و برای عشایر کوچ‌رو نیز از پنل‌هایی که قابلیت حمل داشته باشند استفاده خواهد شد.

رئیس اداره امور عشایری نهاوند آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.

وی وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان را از مهمترین مزایای این پنل‌ها دانست و تصریح کرد: این مزیت به مصرف‌کننده کمک می کند بدون نیاز به متخصص، به راحتی این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

دیدگاه شما