تازه های سایت

کد مطلب: 50651
18. مرداد 1401 - 9:57
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی معدن مس نهاوند اشتغال شهرستان را متحول می‌کند و در تلاش برای گرفتن مجوز این معدن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خلوص معدن مس نهاوند از معدن مس کرمان نیز بالاتر است و در صورتی که مجوز این معدن گرفته و راه‌اندازی شود در فاز اول برای ۲۰۰۰ نفر در شهرستان اشتغال ایجاد می‌کند و در فاز دوم نیز برای ۸۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه پروژه کارخانه فرآوری دولومیت در شهرستان راه‌اندازی شد و دنبال  احداث پروژه پتروشیمی نهاوند هستیم و با راه‌اندازی پتروشیمی برای دوهزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و این پروژه‌ها باعث تحول بزرگی در شهرستان نهاوند خواهند شد.

شهبازی ادامه داد: در گذشته سیاسی بازی‌ها ضربه‌های زیادی را به توسعه شهرستان وارد کرده و باعث عقب ماندگی نهاوند شده است و امروز از مدیران انتظار داریم به سمت حواشی و اختلافات نروند تا مشکلات شهرستان مرتفع شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه خطاب به مدیران و اصحاب رسانه، گفت: کمبودها و کاستی‌های شهرستان باید منعکس شوند و قطعا مشکلات و دردهای مردم به خاطر کم‌کاری ما مسئولین است.

وی افزود: مشکلات راه‌های موصلاتی شهرستان از جمله محور فیروزان و نهاوند- کرمانشاه به طور جدی در حال پیگیری و انجام است و چرا در گذشته بدون اعتبار پروژه راه نهاوند به گیان و دیگر محورهای روستایی را کلنگ‌زنی کردند.

شهبازی یادآور شد: در بحث بیمارستان‌ شهید قدوسی  نهاوند نیز همانطور که قبلا گفته‌ام یکی از ظلم‌هایی که به مروم نهاوند شده این است که نباید بیمارستانی که هنوز تکمیل نشده افتتاح می‌شد، بنده می‌گویم این موضوع انتقاد نیست و  درد دل است زیرا بیمارستان زمانی باید افتتاح می‌شد که همه امکانات آن فراهم و تامین می‌شد ولی متاسفانه در نهاوند بخاطر تبلیغات آمدند نیمه‌کاره بیمارستان را افتتاح کردند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس در ادامه با اشاره به اعتبارات ناچیز کمیته برنامه‌ریزی، بیان کرد: با این اعتبارات کم نمی‌توان پروژه‌های شهرستان را پیش برد به عنوان نمونه بحث بحران آب و آبیاری باغات و زمین‌های کشاورزی، آب به بسیاری از باغات شهر و حتی روستاها نمی‌رسد و باغات شهرستان خشک شده‌اند و مردم از این موضوع گلایه دارند و تجمع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از طریق ماده ۵۶ برای سد گرین ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و این پروژه مشکلی برای ادامه کار ندارد و می‌تواند بخش زیادی از بحران آب شهرستان را حل کند.

شهبازی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی شهرستان بتنی کردن نهرهای خاکی و سنتی در حوزه کشاورزی است که به همین خاطر در سفر رئیس جمهور به استان از وزیر جهادکشاورزی به عنوان نماینده دولت دعوت کردیم به نهاوند سفر کنند تا این مشکلات را پیگیری کند.

وی افزود: از مدیریت ارشد استان بخاطر شهرستان گله دارم به عنوان مثال مشکل معدن سد گرین به خاطر ساخت سد یک‌سال است که در حال پیگیری هستیم ولی خود مدیران استان اجازه نمی‌دهند به طور موقت استفاده از معدن صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه گفت: مشکلات حوزه آموزش و پرورش و مدارس شهرستان را از طریق بنیاد برکت و خیرین در حال پیگیری هستیم و خبرهای خوشی در راه است.

شهبازی اظهار کرد: از همه وزارتخانه‌ها برای شهرستان امکانات و اعتبارات گرفته‌ایم و مدیران شهرستان اصلا نگران کمی اعتبارات بودجه دستگاه‌های خود نباشند زیرا با تلاش، پیگیری و تعامل می‌توان فراوان تر از اعتبارات مصوب جذب کنیم.

وی در خاتمه با بیان این‌که بیکاری جوانان تحصیل کرده یکی از معضلات شهرستان است، تاکید کرد: از مردم و مدیران شهرستان تقاضا دارم با تشویق سرمایه‌گذار و رفع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران برای ایجاد توسعه و اشتغال در شهرستان تلاش کنند./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما