تازه های سایت

کد مطلب: 49842
25. ارديبهشت 1401 - 7:48
استاندار همدان اعلام کرد: وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای همدان، نهاوند، تویسرکان، فامنین و کبودراهنگ، زرد و باقی‌ شهرهای استان، آبی است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، با بیان اینکه تعداد فوتی‌های افراد مبتلا به کرونا در استان طی هفته گذشته یک نفر بوده است، افزود: بیش از ۹۴.۹ درصد از افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال دُز اول، بیش از ۸۳ درصد نوبت دوم و ۱.۵ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تقریباً ۱۰۰ درصد مادران باردار نوبت اول و ۹۷ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، ادامه داد: اقدامات ایثارگرانه کادر بهداشت و درمان در ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: مردم هیچ‌وقت فداکاری‌های کادر بهداشت و درمان و سایر عواملی را که در مدت شیوع ویروس کرونا همراهی کردند، فراموش نخواهند کرد. تلاش کادر بهداشت و درمان در تاریخ سرزمین‌مان به عنوان یک نماد ثبت و ضبط خواهد شد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی در راستای تزریق واکسن به ویژه کودکان ۵ تا ۱۱ سال بیش از پیش اقدام کند، تصریح کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در مراکز اداری و محیط‌های ۹گانه الزامی شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، وی در ادامه بیان کرد: اماکن عمومی ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، با توجه به وضعیت رنگ‌بندی‌ها و ظرفیت‌های اعلام شده فعالیت خود را ادامه دهند و آموزش و پرورش در راستای ساخت، تکمیل مدارس و جذب حداکثری نیروی انسانی اقدام کند.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تدابیر و تمهیدات لازم در جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و کارت تزریق واکسن کرونا در مجموعه‌های اقامتی، هتل‌ها و مهمان‌سراها بیندیشد.

وی تأکید کرد: ناوگان حمل و نقل درون و برون‌شهری با فرارسیدن فصل تابستان و احتمال سفر مردم به استان، شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا را رعایت کنند همچنین دانشگاه بر رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان در زمینه کرونا، کنترل و نظارت داشته باشد. 

انتهای پیام

دیدگاه شما