تازه های سایت

کد مطلب: 48076
18. آبان 1400 - 8:32
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: روند مشارکت مردم در طرح واکسیناسیون عمومی کرونا کاهشی است به نحوی که تاکنون ۲۳۰ هزار نفر در این استان واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد خزائی در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: آمار روزانه واکسیناسیون کرونا در استان به ۲۰ تا ۲۷ هزار نفر رسیده بود که اینک به چهار تا پنج هزار نفر در روز کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: در صورت تداوم این روند بیش از ۲ ماه تا واکسینه کردن بیش از ۸۰ درصد جامعه هدف علیه ویروس کرونا در استان طول می کشد بنابراین استفاده از ابزارهای رسانه ای و دیگر ظرفیت ها برای تبیین ضرورت واکسیناسیون در استان ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه آمار روزانه ترخیص بیماران کرونایی از شمار بستری ها بیشتر شده است، گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری  در بیمارستان ها به یک هزار و ۸۰۰ نفر نیز رسید که اینک به ۵۲۵ بیمار کاهش یافته و امید می رود با رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون این رقم به صفر نزدیک شود.

خزائی افزود: جمعیت استان همدان یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر است که برای رسیدن به نقطه مطلوب دست کم باید ۸۰ درصد این جمعیت معادل یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر علیه کرونا واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون در استان همدان از مرز ۲ میلیون دُز گذشته است، گفت: برای تزریق هر ۲ نوبت واکسن کرونا به جامعه هدف باید ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار دُز واکسن تزریق شود که تاکنون بیش از ۲ میلیون دُز تزریق شده و حدود ۸۶۰ هزار دُز باقی مانده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: ۶۷ درصد مردم استان دُز نخست و ۴۵ درصد هر ۲ دُز را دریافت کرده اند که برای رسیدن این رقم به ۸۰ درصد و قطع زنجیره کرونا باید تلاش کرد.

خزائی اظهار داشت: آمار تزریق واکسن دُز نخست کرونا در شهرستان درگزین ۷۵ درصد، رزن ۷۲ درصد، اسدآباد ۷۰ درصد، همدان ۶۹ درصد، تویسرکان ۶۷ درصد، ملایر و نهاوند ۶۳ درصد و فامنین ۶۲ درصد است.

وی با بیان اینکه همدان رتبه ۱۲ کشور را از نظر تزریق واکسن کرونا دارد افزود: میانگین کشوری تزریق دُز نخست واکسن کرونا ۶۵ درصد و در همدان ۶۷ درصد است و دُز دوم نیز در کشور و استان ۴۵ درصد است.

وی افزود:  ۱۳۶ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در مدارس این استان تحصیل می کنند و از این تعداد ۷۸ درصد دُز اول و ۳۹ درصد دُز دوم را دریافت کردند که شهرستان درگزین با ۸۸ درصد، فامنین و رزن ۸۶ درصد بیشترین میزان تزریق دُز نخست واکسن به دانش اموزان را دارند.

دیدگاه شما