تازه های سایت

کد مطلب: 4805
30. آبان 1391 - 7:59
سایت گرو به نقل از تابناک :برنامه ۹۰ شب گذشته مانند همیشه جالب بود و محور اصلی آن، پیرامون ناکامی های ایران در مقدماتی جام جهانی و بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان بود. البته در ادامه، به رخدادهای حاشیه‌ای داوری هم اشاره داشت
سایت گرو به نقل از تابناک :برنامه ۹۰ شب گذشته مانند همیشه جالب بود و محور اصلی آن، پیرامون ناکامی های ایران در مقدماتی جام جهانی و بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان بود. البته در ادامه، به رخدادهای حاشیه‌ای داوری هم اشاره داشت. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که مهمترین عامل ناکامی های فوتبال چیست ؟ ۱- بازیکنان 2- فدراسیون 3- مربیان ، که در پایان نزدیک 78درصد به گزینه 2 یعنی فدراسیون فوتبال رای دادند و نزدیک 16 درصد بازیکنان را مقصر قلمداد کردند و 6 در صد مربیان را عامل ناکامی معرفی کردند .

برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت 11 و 34 دقیقه آغاز شد و در ادامه به حواشی پرداخت. برنامه ۹۰ شب گذشته همچون دوشنبه شب‌های هر هفته از شبکه ۳ پخش شد. در آغاز برنامه، نخستین بازی تیم‌های ایران و ازبکستان به تصویر کشیده شد.

ابتدای برنامه با مداحی غلامحسین پیروانی آغارشد و قسمت های از مداحی او به مناسبت ایام سوگواری محرم پخش شد .

بیژن ذوالفقارنس کارشناس فوتبال نخستین مهمانان حضوری برنامه نود بود که در مورد علت ناکامی های ایران سخن گفت .

در ابتدای بازی صحنه هایی از بازیهای ایران در سالهای مختلف مقدماتی جام جهانی پخش شد و گلهای حساس خورده از روی سانتر در عمق دفاع به نمایش گذاشته شد .
مسعود مرادی کار‌شناس حضوری داوری برنامه نود بود ، وی اعتقاد داشت در بازی استقلال و سپاهان داور اشتباه فاحشی نداشت و فقط در یک صحنه حیدری باید کارت زرد می گرفت . در ضمن در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن هر دو اخراج صحیح بود ولی قبل از گل مهدوی کیا خطای گرفته شده صحیح نبود ، ضمن اینکه در اوائل بازی یک ضربه پنالتی بسود پرسپولیس گرفته نشد .
ذوالفقارنسب : مقصر اصلی فدراسیون است
 بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال نخستین مهمانان حضوری برنامه نود بود که اعتقاد داشت ،  بی شک این فدراسیون فوتبال است که باید مسبب ناکامی های اخیر فوتبال ایران شناخته شود.
 ذوالفقارنسب که به برنامه 90 رفته بود تا درباره تیم ملی صحبت کند ، درپاسخ به فردوسی‌پور در باره نظرسنجی برنامه 90 که می پرسید کدام یک از 3 عامل بازیکنان ، مربیان و فدراسیون مسبب ناکامی های اخیر فوتبال ایران هستند، گفت:« بدون شک فدراسیون و فکر می کنم همه بالای 18 ساله ها که به این سئوالپاسخ می دهند ، می گویند فدراسیون مقصر است چون هم در تیم جوانان ، هم در فوتسال و هم فوتبال ناکامی داشتند.
وی در ادامه درباره تیم ملی و گل هایی که می خورد گفت:«همه تیم ها می دانند مشکل دفاعی ما چیست. الان همه تیم ها 10 گل پایانی که ما خوردیم را دیدند و می دانند ما چطور گل می خوریم. برابر کره هم روی ایستگاهی ها خیلی مشکل داشتیم. با هر کاشته تیم ما استرس پیدا می کند. تیم ما در سازمان دفاعی اش بی تدبیری دارد این چیزی است که کار دست ما داده است.
ذوالفقارنسب ادامه داد: سال هاست که ما در توپ های بلند مشکل داریم. مشکل شناخت فضا و مکان را داریم. مدافعان ما باید این مشکلات را در باشگاه ها برطرف می کردند. به نظر من باشگاه ها هم باید در نظرسنجی شما قرار می گرفتند چون ما سالهاست که نه هافبک بازیساز ساختیم ، نه دفاع خوب و نه مهاجم. در فوتبال می گویند مدافعان باید 3 یا 4 چشم داشته باشند ولی گل ازبکستان را که می بینی ، هر دو دفاع ما مقصر بودند. من تعجب می کنم کارلوس کروش در اردوهای تیم ملی این مشکل را برطرف نکردند.
ذوالفقارنسب در بخش دیگری از حرف هایش گفت: تیم ملی ما بیش از هر چیز نیاز به یک کمیته فنی دارد که با کارلوس بتواند تعامل کند. اختیارات کروش خیلی زیاد شده ، باید کمی از این بار کم کرد تا شرایط بهتر شود.همان روزهای اول باید یک دستیار خوب و آگاه کنار کارلوس می گذاشتند که بتواند کمک کند. من فکر می کنم کارلوس نسبت به تیم های حریف و بازیکنان ایرانی خیلی آگاهی ندارد.آرزو می کنم که تیم ملی بتواند به جام جهانی صعود کند.

فلاش بک درد ساز فردوسی پور !

افشاریان : آقای غیاثی بندر خوش گذشت ؟
 در ادامه برنامه ماجرای حرف های هفته قبل خداداد افشاریان ، این هفته هم برنامه عادل فردوسی پور را جنجالی کرد.
 خداداد افشاریان در 90 هفته قبل گفته بود که حسین عسگری مشاور عالی باشگاه آلومینیوم هرمزگان است ، با انتقاد صریح مسئولان باشگاه آلومینیوم روبرو شد. مدیر این تیم اعلام کرد از افشاریان شکایت می کند و اکبر میثاقیان هم با گلایه گفت تا به حال 5 تیم را بالا آورده اما هیچ گاه متهم نشده که داوری به سودشان بوده است.
 بعد از این حرف ها خداداد افشاریان روی آنتن برنامه عادل آمد و گفت: هفته قبل من از آقای عسگری پرسیدم محروم هستم یا نیستم. من کلکسیونی از محرومیت ها را به لطف ایشان داشتم.آقای عسگری برای مدیریت سئوال من ، چیزی گفتند که من هم واکنش نشان دادم. او حرفی زد که نباید می زد. او مرا منتسب کرد به تیم شهرداری یاسوج. من هیچ مشکلی با هیچ تیمی ندارم. از مردم خوب هرمزگان هم عذر می خواهم. اگر من را منتسب می کنند به تیم شهرداری یاسوج ، من هم مدرک دارم که ایشان با تیم آلومینیوم ارتباط دارد. این اسناد را اگر شکایت کنند ، رو می کنم اما الان یک کد به شما می دهم. پرینت مکالمات دوستان را بگیرید همه چیز برای همه روشن می شود. من فقط می گویم آقای عسگری دوست داشته آلومینیوم برنده باشد. مثل شما که یک تیم را دوست دارید ،
 همین مسعود مرادی ، کریمی ، ممبینی برای چه رفته اند؟ الان بچه هایی که به برنامه شما آمدند به مشکل خوردند. یک شبانه روز اگر برنامه بگذاریم برای آقای عسگری ، سر سوزنی در رفتار او تغییر ایجاد نمی شود.
بعد از این مسعود مرادی با انتقاد از محرومیت داورانی که برای کارشناسی به برنامه 90 می آیند گفت: اگر آقای ممبینی با مجوز کمیته داوران به برنامه 90 آمده برای چه او را محروم می کنند. من و همکارانم باید پاسخگوی داوری کشور باشیم. من نمی توانم باشم و تشریفاتی باشم. هفته قبل جلسه داوران بوده در شهر زنجان ، دو نفر از اعضای کمیته نیامدند. من اینجا به دلیل بی حرمتی که شده از همه عذرخواهی می کنم. الان همه دیدند دپارتمان و کمیته با هم مشکل دارند. این تنش های بین دو طرف به داوران منتقل می شود و این تیم ها هستند که در نهایت ضرر می کنند.
دقایقی بعد بود که رضا غیاثی روی خط برنامه آمد و گفت: این آقا حرف های ما در جلسه خصوصی را بیرون برده و فردایش علی خسروی رفته از ما شکایت کرده است. تا زمانی که حرف های خصوصی ما را بیرون می برند ، ما در جلسات شرکت نمی کنیم. من حکمم را از آقای کفاشیان گرفتم ، به جلسات نمی روم. ما از دپارتمان حمایت می کنیم چون دپارتمان بر حق است. تا زمانی هم که بیرون مان نکردند استعفا نمی دهیم .
مسعود مرادی که مهمان برنامه 90 بود جوابی به این حرف ها نداد و تنها گفت: خوب است مردم ببینند چه کسانی داوری کشور را اداره می کنند. جالب اینجا بود که خداداد افشاریان برای دفاع از مرادی روی خط آمد و به غیاثی گفت: 5 روز مسافرت بندرعباس خوش گذشته؟ این داور بازنشسته با اشاره به فریادهای غیاثی گفت: همه ما با این لحن گفتاری شما مشکل داریم. این چه وضع صحبت است!مسعود مرادی: گل ایران سالم نبود!

پیشکسوت داوری فوتبال کشوردرباره داوری بازی  تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: روی صحنه گل ایران به ازبکستان، خلعتبری مقابل دید دروازه بان بود و همین باعث پرچم زدن کمک داور شد.

فنایی: 60 به 40 باید گل را قبول می کرد

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: من می گویم دید کمک داور خیلی مهم است. فنایی اظهار داشت: آقای مرادی می گوید رئیس دپارتمان داوری آسیا این تصمیم را قبول کرده است. خوب ایشان باید هم قبول کند. به نظر من این گل باید مورد قبول واقع می شد.

نود در جه : "چه پولایی" صرف بهداد سلیمی و حدادی میشه !

در بخش نود درجه این هفته فردوسی پور بازهم اشاره ی به هزینه های پرسپولیس در خصوص ورزشکاران المپیکی کرد و طعنه ی به رویانیان زد : انصاری فرد هم وقتی میبینه که رویانیان "چه پولی" رو داره به بهداد سلیمی و حدادی میده با زدن ضربه ی سه امتیازی تکواندو کاری کرد که او دیگه دنبال باقری و معتمد نره ...( اشاره زمانی که پای انصاری فرد به خطا بالا رفت )

طلب توپ جمع کن ها را بدید!پخش گزارشی از بدهی توپ جمع کن های ورزشگاه های ایران از بخش های دیگر برنامه نود بود. که پس از پخش این گزارش فردوسی پور در انتقاد از این ماجرا گفت :ولی واقعا چور دلشون میاد که هزینه ی این بندگان خدا رو که شایید ۱۰ تومان ۲۰ تومان هر بازی است نپردازند اون هم زمانی که هزینه های میلیارد ی در فوتبال می شود .

مظفری زاده از داوری کنار کشید!

داور دیدار تیم های استقلال و سپاهان در گفتگویی تلفنی با برنامه نود به طور موقت از داوری در فوتبال ایران کنار کشید تا تکلیف بعضی مسائل مشخص شود. وی درباره وضعیت این روزهای داوران و توهین های صورت گرفته به بازیکنان گفت: پول فوتبال به فوتبالیست ها می رسد فحش آن را ما می شنویم.

مظفری زاده اظهار داشت: من از مسئولان داوری فدراسیون می خواهم که تا وقتی مسئله درآوردن بازی ها را مشخص نکرده به من بازی ندهند. داور فوتبال کشورمان افزود: من در خانواده ای که برخی از این بازیکنان فوتبال در آن بزرگ شده اند بزرگ نشده ام. من هیچ وقت نمی توانم مثل این آدم ها باشد.

مظفری زاده در بخش پایانی اظهارات خود گف: درآوردن بازی یعنی تبانی کردن. اگر من تبانی کردم فدراسیون فوتبال من را جریمه کند. اما اگر تبانی نکردم این توهینی که به خود فدراسیون فوتبال است باید توسط مسئولین پیگیری شود.

پرسش و پاسخ نظرسنجی نود

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که مهمترین عامل ناکامی های فوتبال چیست ؟ ۱- بازیکنان 2- فدراسیون 3- مربیان ، که در پایان نزدیک 78درصد به گزینه 2 یعنی فدراسیون فوتبال رای دادند  و نزدیک 16 درصد بازیکنان را مقصر قلمداد کردند و 6 در صد مربیان را عامل ناکامی معرفی کردند .

دیدگاه شما