تازه های سایت

کد مطلب: 47063
22. مرداد 1400 - 12:29
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت: نیاز روزانه مردم شهرستان نهاوند به مرغ در شرایط عادی بین ۱۲ تا ۱۵ تن است که ۵۰ درصد مرغ مورد نیاز مردم نهاوند به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، نقی کاکاوند امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: نیاز روزانه مردم شهرستان نهاوند به مرغ در شرایط عادی بین ۱۲ تا ۱۵ تن است که در حال حاضر پنج تا ۶ تن به بازار عرضه و طبق سهمیه بین مرغ‌فروشی‌ها توزیع می‌شود.

وی تأکید کرد: تا پیش از کمبود گوشت مرغ در بازار روزانه بیش از ۱۲ تن در سطح شهرستان توزیع می‌شد که نیاز مردم نهاوند را تامین می‌کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و طبخ نذورات مردمی از افزایش تقاضای مردم خبر داد و گفت: با توجه به وجود نذورات مردمی در ماه محرم، این شهرستان به طور روزانه ۳۰ تن مرغ نیاز دارد که بتواند پاسخگوی مردم در دهه اول محرم و ایام نذورات باشد که متاسفانه با رقم کنونی فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه مرغ مورد نیاز شهرستان از مرغداری‌های استان تامین می‌شود اضافه کرد: مرغ تولیدی تمام مرغداری‌های استان در یک مرکز تجمیع شده و از آنجا بین شهرستانها توزیع می‌شود.

کاکاوند در خصوص علت کمبود مرغ در بازار گفت: معمولا در فصل گرم همه ساله برخی مرغداری‌ها میزان جوجه‌ریزی خود را به منظور جلوگیری از بیماری کاهش می‌دهند که همین مساله تا حدودی بر میزان تولید تاثیرگذار است.

وی گرانی نهاده‌ها را از دیگر دلایل کاهش تولید مرغ از سوی مرغداری‌ها عنوان کرد و افزود: توزیع نامناسب و گرانی نهاده ها باعث بالا رفتن قیمت تمام شده مرغ و در نتیجه کاهش میزان تولید می‌شود که امیدواریم با رفع این مشکل و همچنین خنک شدن هوا شاهد رشد تولید مرغ همانند سال گذشته باشیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند در خصوص توزیع مرغ نیز گفت: به منظور توزیع عادلانه مرغ سهمیه شهرستان بین مردم و جلوگیری از برخی فرصت‌طلبی‌ها و سوء استفاده افراد، با هماهنگی سپاه نهاوند هشت نفر از نیروهای بسیجی را در این زمینه به کار گرفته‌ایم و بر کار توزیع نظارت داریم.

وی گفت: تا قبل از شیوع کرونا مرغداری‌ها بخشی از تولیدات خود را قطعه‌بندی کرده و برای رستوران‌ها و یا مراکز طبخ غذا ارسال می‌کردند که در حال حاضر با تعطیلی رستوران‌ها این سهمیه نیز وارد بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما