تازه های سایت

کد مطلب: 46890
7. مرداد 1400 - 12:02
شهردار نهاوند گفت: طی یک سال گذشته ۲۵۰ ملک خطرزا با حکم دادستانی نهاوند رفع خطر شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد حسین‌پور اظهار کرد: در راستای سالم‌سازی فضای اجتماعی و جلوگیری از بروز خطرات جانی برای شهروندان طی یک سال گذشته ۲۵۰ ملک خطرزا با حکم دادستانی نهاوند رفع خطر شدند.

وی گفت: این طرح در راستای قانون رفع خطر از ساختمان‌های قدیمی و تخریبی که باعث آسیب به عموم مردم می‌شود و یا به دنبال خود آسیب‌های اجتماعی در پی دارد طی یک سال گذشته با جدیت در این شهرستان به اجرا درآمده است.

شهردار نهاوند افزود: به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری در خصوص رفع خطر از بناهای مشرف به معابر عمومی، شهرداری وظیفه دارد که موضوع را به مالک ابلاغ کند تا نسبت به رفع خطر اقدام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری از اختیارات قانونی برای پلمب و یا تخریب اینگونه اماکن برخوردار نیست با حمایت دادستان نسبت به رفع خطر اینگونه املاک در سطح شهر اقدام کرده است.

حسین‌پور افزود: با توجه به اینکه ابتدا تذکرات لازم از سوی شهرداری به مالکین موصوف داده شده لذا چنانچه آنان طی مدت قانونی اقدامی را برای رفع خطر نکنند شهرداری برابر با قانون ماده ۵۵ در این زمینه اقدام کرده و علاوه بر هزینه‌های انجام شده به اضافه ۱۵ درصد را از مالک مربوطه دریافت خواهد کرد.

وی گفت: در این راستا تا کنون بیش ۲۰۰ ساختمان متروکه و قدیمی به اضافه چند مکان دیگر که محل تجمع معتادان متجاهر بود تخریب و یا مسدود شد.

شهردار نهاوند گفت: علاوه بر این در سال ۹۸ نیز چندین ملک قدیمی خطرزا که ممکن بود با بارندگی تخریب شده و برای شهروندان و یا ساکنین همسایه ایجاد مشکل کند تخریب شد.

وی افزود: وجود خانه های متروکه قدیمی و مخروبه  به لحاظ فرهنگی، زیبایی، دکوراسیون شهری و امنیت اجتماعی برای شهرها و شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند که لازم است با طی مراحل قانونی تعیین تکلیف و تخریب شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما