تازه های سایت

کد مطلب: 45268
7. اسفند 1399 - 1:27
شهردار نهاوند گفت: بازار روز جدید نهاوند با اعتباری ۶۰۰ میلیون تومانی در ۵۰ غرفه احداث می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد حسین پور در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به نیاز شهروندان به بازار روز احداث مکانی برای این منظور در دستور کار شهرداری قرار گرفته و با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: احداث بازار روز هم در بحث درآمد و کسب‌وکار و معیشت مردم موثر است و هم در بحث زیباسازی سیمای شهری مهم است.

شهردار نهاوند بیان داشت: با توجه به تسهیل تردد در مرکز شهر با توجه به حجم عبور و مرور، اجرای این طرح  مورد اهمیت مدیریت شهری است.

حسین پور گفت: بازار روز جدید شهرداری نهاوند با ۵۰ غرفه در مساحت ۶۰۰ متر مربع در چهارراه ابوذر و در کوچه حاج خدارحم احداث می شود.

وی بیان داشت: با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است و طرح بسیار خوبی برای شهر خواهد بود.

شهردار نهاوند افزود: مهم ترین هدف ایجاد روز بازارها، حفظ حقوق شهروندی است در این راستا شهرداری نهاوند تلاش دارد تا با احداث بازار روز کالای با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد و شهروندان برای خرید، دسترسی آسان و بهتری داشته باشند.

وی گفت: هرچند در قانون جمع‌آوری سد معبر تعریف شده، اما بازار روز شهرداری که درحال شکل‌گیری است در کنار پیاده‌راه سعدی که مرکزیت شهر را دارد؛ می‌تواند علاوه‌بر بهبود کسب‌وکار به ساماندهی دستفروشی در شهر هم کمک قابل توجهی داشته باشد.

حذف زوائد و نازیبایی های بصری توسط شهرداری نهاوند در آستانه سال نو

شهردار نهاوند همچنین از حذف زوائد بصری در سطح شهر به منظور استقبال از بهار خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت زیبایی بصری در تزریق روح شادابی و نشاط اجتماعی به شهروندان طرح ساماندهی سیمای بصری و جمع‌آوری تبلیغات محیطی غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه امحا آلودگی‌های بصری،جمع آوری تابلوها و بنرهای غیرمجاز و... از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام می شود؛ افزود: تابلوهای نصب شده مغازه‌ها و اصناف در شهر جزئی از سیما و منظر شهری هستند که اگر این نماها ناهماهنگ و غیر استاندارد باشند موجب برهم خوردن و اغتشاش نظم در سطح شهر خواهد شد.

حسین پور هم چنین با اشاره به اینکه این روند ادامه خواهد داشت از صاحبان واحدهاى تجارى  و صنوف سطح شهر خواستار شد تا با رعايت قانون و عدم ایجاد سدمعبر، ضمن احترام به حقوق شهروندی به افزايش زيبايى بصری شهر كمك كنند.

دیدگاه شما