تازه های سایت

کد مطلب: 44803
3. بهمن 1399 - 0:28
جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با بیماری کرونا با حضور اعضا در فرمانداری نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه شهرستان نهاوند و دبیر قرارگاه زیستی در این جلسه گفت: مصوبات ستاد کرونا با محوریت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با جدیت در حال انجام و پیگیری است.

وی اظهار داشت: در قالب طرح شهید سلیمانی۳۰۰ بسته معیشتی بین مبتلایانی که قرنطینه بودند توسط نیروهای بسیج و سپاه توزیع شد.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: متاسفانه عادی انگاری بین مردم در حال گسترش است که اگر به همین منوال پیش برویم قطعا وارد شرایط بحرانی و موج چهارم خواهیم شد.

وی بیان داشت: شلوغی و ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی ها و قصابی ها شرایط سخت گذشته را ممکن است تکرار و تشدید کند.

 مختاری گفت: برای مدیریت این تجمعات نیاز است بازرسی و نظارت ها با جدیت صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: اصحاب رسانه همچنان خطر دورهمی‌ها، عدم رعایت موارد بهداشتی و عادی انگاری شرایط کرونایی را به مردم گوشزد و اطلاع رسانی کنند.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: تاکسیرانی تذکرات جدی به رانندگان در خصوص جابجایی صرفا ۳ مسافر و استفاده رانندگان و مسافرین از ماسک را در دستور کار داشته باشد.

تداوم طرح شهید سلیمانی نتایج خوبی خواهد داشت

مراد ناصری فرماندار نهاوند نیز در ستاد کرونا گفت: یازده ماه پیش کرونا وارد کشور شد و نگرانی ها آغاز شد و تا امروز تمام تلاش مان را برای مقابله با این ویروس داشته ایم.

وی با اشاره به تلاش ها برای مقابله با این بیماری اشاره کرد و اظهار داشت: اگر ساده انگاری کنیم و دنبال راهکارهای تازه نباشیم موج چهارم و بلکه پنجم هم دامن گیرمان خواهد شد.

ناصری افزود: درصورت بازگشایی مدارس تدابیر لازم اندیشیده شده است و مهمانسراهای ادارات و هتل ها برای پذیرش بیماران پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: طرح سردار شهید سلیمانی اگر همینطور درست اجرا شود نتایج بسیار خوبی در کنترل و مقابله با شیوع کرونا خواهد داشت.

فرماندار نهاوند اظهار داشت: واکسن تولید شده و فرآیند تایید آن ایجاب می کند تا حداقل ۶ ماه دیگر موضوع را جدی و همچنان برنامه ریزی ها برای مقابله با کرونا ادامه دار باشد.

وی عنوان کرد: مدیران پای کار باشند و اگر مدیران جامعه هدف را مدیریت کنند امار کمتری از زیانهای ناشی از کرونا خواهیم داشت و مدیران باید تعهدپذیر ومسئولیت پذیر باشند تا با موج چهارم کرونا روبرو نشویم.

تعطیلی دفتر پیشخوان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

علی احسان خویشوند رئیس مرکز بهداشت نهاوند نیز در این جلسه گفت: نظارت و بازرسی از دفاتر پیشخوان دولت به عنوان یکی از مراکز تجمع جمعیتی ادامه دارد.

وی اظهار داشت: توسط کارشناسان این دفاتر کنترل می شوند و در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله ها پلمب خواهند شد.

خویشوند افزود: روز گذشته یک واحد دفتر پیشخوان به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی در راستای مقابله با کرونا تعطیل شد تا روش های ارائه خدمات را تغییر دهد و  تقویت کند.

وی بیان داشت: تیم های نظارتی شامل بازرسی های بهداشتی در سطح شهر و روستا هم داشتیم و داوطلبان هلال احمر در کنار ما بوده اند که ۱۹۵ مورد بازرسی مشترک بسیج و هلال احمر را داشتیم که موجب ۲۳ مورد اخطار هم شده است.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: با آغاز طرح شهید سلیمانی تست های سریع را در اختیار داشتیم و آن را به صورت خانواده محور عملی کرده و ۸۲۸ تست سریع در مراکز خانه سلامت و در منزل داشتیم که در استان بالاترین رتبه را در این زمینه داشته و نتایج مطلوبی هم داشته است.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما