تازه های سایت

کد مطلب: 44616
19. دى 1399 - 1:19
مانور لحظه صفر با سناریو وقوع زلزله فرضی 6 و نیم ریشتری و واژگونی تانکر حامل مواد شیمیایی در نهاوند اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در این مانور بدون هماهنگی قبلی طی تماس تلفنی دستگاه‌های مرتبط از وقوع زلزله فرضی به بزرگی 6 و نیم ریشتری در لحظه صفر و همچنین از واژگونی و برخورد دو تانکر حمل مواد شیمیایی مطلع و از آن‌ها خواسته شد سریعاً در محل با امکانات موردنیاز حضور به هم رسانده و مدت‌زمان حضور موردمحاسبه و کنترل قرار گرفت.

مانور نقطه صفر در شهرستان نهاوند با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری، دبیر ستاد بحران شهرستان و دستگاه‌های مرتبط در محور نهاوند به بروجرد مقابل دانشگاه آزاد به‌منظور آمادگی دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

در این مانور با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان همدان مبنی بر وقوع زلزله فرضی در شهرستان نهاوند و اعلام برخورد دو دستگاه تانکر سوخت در حوالی دانشگاه نهاوند توسط مدیرت بحران نهاوند نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند و شهرستان‌های معین این شهر را به حالت آماده‌باش درآمدند.

سنجربگی مدیرعامل هلال‌احمر استان در این خصوص گفت: در این مانور و با اعلام این دو حادثه فرضی نیروهای امدادی نهاوند را به حالت قرمز و شهرستان‌های معین را به حالت نارنجی درآورد.

وی ادامه داد: با اعلام این زلزله فرضی، تیم‌های ارزیاب از شهرستان‌های معین ملایر، تویسرکان و اسدآباد به منطقه اعزام شدند و جلسه مدیریت بحران شهرستان نهاوند نیز با حضور تیم‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد بحران این شهرستان در محل دانشگاه نهاوند و به ریاست طالبی مدیرکل مدیرت بحران استان تشکیل شد.

در این مانور که نیروهای هلال‌احمر شهرستان‌های معین نیز شرکت داشتند، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان از لحظه اعلام تا پایان عملیات مانور بر اجرای مانور و هماهنگی دستگاه‌های شرکت‌کننده نظارت داشتند.

با توجه به‌قرار گرفتن نهاوند بر روی گسل زلزله و وقوع زلزله‌های متناوب در این منطقه و در جهت ارتقا آمادگی نیروهای امدادونجات این مانور برگزار شد.

دیدگاه شما