تازه های سایت

کد مطلب: 42801
27. مرداد 1399 - 8:30
امام جمعه نهاوند گفت: ماه محرم فرصت مناسبی برای کمک به محرومین است و مردم نذورات خود را به سمت کمک های مومنانه سوق دهند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در گفت و گو با خبرنگارما گفت: عزاداری های ماه محرم امسال با رعایت مقررات بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری برگزار می شود.

وی اظهار داشت: هیئت ها و عزاداران باید دستورات بهداشتی را به خوبی اجرا کنند تا عزاداری ها به خوبی و با حفط سلامت مردم برگزار شود.

امام جمعه نهاوند افزود: فلسفه عزاداری ها زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) و یاران با وفایش و اعلام و اثبات عشق به ولایت و اهل بیت است.

وی با بیان اینکه باید در این ایام در حد توان به فقرا کمک کنیم، گفت: صدقات مستحبی و ندورات در این ماه با توجه به شرایط باید به سمت کمک های مومنانه برای فقرا و نیازمندان سوق پیدا کند.

مغیثی ادامه داد: همانند مراحل قبل اجرای رزمایش کمک مومنانه که توسط سپاه و بسیج و با همکاری خیرین و نهادهای مختلف اجرا شد در ایام‌ محرم نیز این رزمایش به کمک فقرا خواهد آمد.

وی ادامه داد: مردم می توانند نذورات و صدقه های مستحبی را به محرومین فامیل و همسایه های نیازمند تقدیم کنند که این کار بسیار سفارش شده است.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه باید تلاش کنیم نذورات محرم را به این سمت سوق دهیم؛ اظهار داشت: هیئت ها در این زمینه همکاری ‌کنند یا پول نذورات یا اقلام خوراکی را به دست فقرا برسانند.

مغیثی افزود: در روز عید غدیر مردم نهاوند همت کردند و ۷۵۰۰ غذا را به صورت بهداشتی در مساجد شهرستان تهیه کردند و به یاد سردار سلگی توزیع کردند که اقدام خوبی بود و در محرم میشود انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط عزاداری با توجه به وضعیت کرونایی گفت: وقت عزاداری ها با توجه به دستورالعمل ها کم باشد و اگر در هنگام نماز باشد بهتر است.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: هم می شود عزاداری کرد و هم با رعایت دستورات بهداشتی سلامت مردم به خطر نیفتد که هیئت ها در این‌ زمینه باید همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما