تازه های سایت

کد مطلب: 41626
26. ارديبهشت 1399 - 1:57
مردم مؤمن و خداجوی نهاوند در شب شهادت امیرالمؤمنین (ع) اشک ماتم ریختند و مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر را برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هم‌زمان با سراسر کشور مردم مؤمن و متدین شهرستان نهاوند با رعایت مسائل بهداشتی و با استفاده از ماسک و دستکش به‌صورت محدود در مصلا این شهرستان مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان را انجام دادند.

در این مراسم که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد پس از اقامه نماز، سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس مولوی مدیر حوزه علمیه نهاوند انجام شد.

حجت‌الاسلام مولوی در این مراسم گفت: حضرت علی (ع) دارای همه ویژگی‌ها و خصلت‌های خوبی است و هرلحظه از زندگانی این بزرگوار برای ما دارای درس و حاوی پیام است.

وی اظهار داشت: در شب‌های قدر باید دل را به خدا بسپاریم و بسیار استغفار و توبه کنیم که در این ایام درهای آسمان گشوده شده است و فضیلت دعا و نیایش در شب‌های قدر چندین برابر است.

مدیر حوزه علمیه نهاوند گفت: خوشا به حال کسانی که این شب‌ها را درک می‌کنند و به دعا و شب‌زنده‌داری می‌گذرانند که این شب‌ها شاید در زندگی انسان دیگر تکرار نشود.

وی افزود: همه ما باید از امام علی (ع) الگو بگیریم و قدر این شب‌ها را بدانیم و از فرصت دعا و تضرع به درگاه خداوند متعال استفاده کنیم که انشا الله از شر این بلاها و مشکلات رهایی یابیم.

پس از سخنرانی مراسم قرآن بر سر گرفتن و ذکر دعا و عزاداری برگزار و مردم روزه‌دار نهاوند در شب شهادت امام علی (ع) اشک ماتم ریختند و به سینه‌زنی پرداختند.

در ادامه تصاویر احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در مصلا نهاوند را که به‌صورت محدود برگزار شد را مشاهده می‌کنید.

دیدگاه شما