تازه های سایت

کد مطلب: 41330
6. ارديبهشت 1399 - 10:27
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی گفت: ماه رمضان فرصت طلایی برای عبادت، کمک به نیازمندان، توبه و بهره‌مندی از برکات این ماه عظیم است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی امام‌جمعه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی وضعیت مساجد و جامعه و روزه‌داران متفاوت است و افطاری‌ها و اجتماعاتی به‌صورت سال‌های قبل نداریم ولی می‌توانیم از برکات این ماه بهره‌مند شویم.

وی اظهار داشت: ویروس کرونا اثری در وضعیت روزه‌داری ندارد و فتوای همه مراجع این بوده که اگر کسی روزه برایش ضرر داشته باشد نباید روزه بگیرد چه کرونا باشد و چه نباشد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: فرصت درک ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های طلایی در عمر انسان است و خوشا به حال کسانی که از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به شایعات مطرح‌شده در مورد روزه‌داری در شرایط کرونا اظهار داشت: در فضای مجازی گفته‌شده چون ویروس کرونا است نباید روزه گرفت این مطلب درستی نیست و کسانی که می‌توانند روزه‌بگیرند باید از برکات این ماه عزیز استفاده کند.

مغیثی ادامه داد: در روایات داریم که هرکسی در این ماه روزه بگیرد، عبادت کند، شکمش را از غذای حرام و دامنش را از آلودگی‌های حرام پاک بدارد و زبانش را کنترل کند بعد از ماه رمضان از همه گناهانش پاک می‌شود و این اهمیت ماه رمضان را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای عبادت و بندگی و توبه است و انشا الله بتوانیم از برکات ماه مهمانی خدا بهره‌مند شویم.

امام‌جمعه نهاوند افزود: فضیلت‌های ماه رمضان بسیار زیاد است و ماه نزول قران است و شب‌های پر خیروبرکت قدر در این ماه قرار دارد و بهترین زمان برای رسیدن به معنویت است.

مغیثی در پایان با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مومنانه گفت: کسانی که توانایی مالی دارند در این شرایط کرونایی می‌توانند به خانواده‌هایی که نیازمند هستند و آسیب‌دیده‌اند کمک کنند چون ماه رمضان ماه کمک به فقرا و نیازمندان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما