تازه های سایت

کد مطلب: 40698
13. اسفند 1398 - 8:51
رئیس نظام پزشکی نهاوند برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی به شهروندان، رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مداوم دست‌ها را مهم‌ترین راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، دکتر غلامرضا مسعودی یکی از پزشکان نام‌آشنای نهاوند و رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان توصیه‌هایی بهداشتی به شهروندان و پزشکان شهر برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ارائه کرد و خواستار لغو مراسمات جمعی و رعایت بهداشت فردی برای مقابله با این ویروس شد.

وی در این ویدئو توصیه‌های زیر را به شهروندان ارائه می‌کند و از آمادگی پزشکان برای کمک به مردم خبر می‌دهد.

دکتر مسعوی گفت: به خاطر استفاده از مکان‌ها و تجهیزات عمومی و تردد در مناطق مختلف شهر حتماً شستن دست‌ها با آب و صابون را فراموش نکنید چون تا حد زیادی از ابتلا به کرونا جلوگیری ی کند.

وی تصریح کرد: شستن دست‌ها مطمئن‌ترین و ارزان‌ترین راه جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است و همچنین دست ندهید و روبوسی نکنید.

رییس نظام پزشکی نهاوند با بیان اینکه پزشکان شهرستان نهاوند باجان و دل در خدمت مردم عزیز نهاوند هستند افزود: جامعه پزشکی خدمتگزار مردم است و هر کاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم.

وی گفت: از مردم درخواست می کنم از برگزاری مراسم‌های مختلف که باعث اجتماع مردمی می‌شود، خودداری کنند چون احتمال انتشار را بالا می‌برد و از تردد بی‌دلیل بپرهیزید و نکات بهداشتی را جدی بگیرید.

دکتر مسعودی با تاکید بر نداشتن استرس گفت:  نباید استرس داشته باشید چون کرونا مانند سرماخوردگی یک ویروس است و کسانی که فوت‌شده‌اند اکثراً بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

وی به بیان علائم بیماری کرونا پرداخت و گفت: تب بالا از علائم اصلی کرونا است و سرفه‌های خشک و آبریزش بینی از دیگر علائم هستند ولی هرگونه تب و عطسه و آبریزش بینی به معنی ابتلا به کرونا نیست.

نمایشگر ویدیو
 
 

 

برای دانلود کلیک کنید

دیدگاه شما