تازه های سایت

کد مطلب: 40322
9. بهمن 1398 - 10:57
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند از تولید سالانه ۳۰ هزار و ۶۰۰ تن شیر در این شهرستان خبر داد و گفت: نهاوند سومین تولیدکننده شیر در استان همدان است

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند یکی از مناطق مستعد دامداری و تولید مواد لبنی در استان است که از گذشته رتبه بالای استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه نهاوند در گذشته با تولید روزانه ۳۰۰ تن شیر در روز از عمده‌ترین تولیدکنندگان شیر استان بود اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۸۵ تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود که در مقایسه با گذشته کمتر شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به اینکه کارخانه‌های تولید مواد لبنی بخشی از شیر خود را از خارج شهرستان ارسال می‌کنند تأکید کرد:‌ در مقطعی نهاوند مهمترین تولیدکننده شیر استان بود اما در حال حاضر بعد از همدان و ملایر در جایگاه سوم قرار دارد.

وی گفت: یکی از دلایل برتری همدان و ملایر در زمینه تولید شیر وجود گاوداری صنعتی ۱۰۰۰ راسی در این شهرهاست در صورتی که بیشتر شیر تولیدی نهاوند از گاوداری سنتی تامین می‌شود.

کمالی‌نژاد افزود: البته با توجه به ظرفیت‌های بالای نهاوند در خصوص پرورش دام و تولید مواد لبنی طرح احداث دو واحد یک‌هزار راسی گاو شیری در دست اقدام است که این طرح‌ها در حال دریافت پروانه تاسیس و انجام مراحل اداری است که در صورت بهره‌برداری از آن‌ها جایگاه نهاوند ارتقا پیدا می‌کند.

وی از فعالیت پنج واحد کارخانه لبنی در شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر پنج واحد کارخانه لبنی با ظرفیت بالای ۷۰ درصد در این شهرستان فعال است که با بهره‌برداری از دو طرح گاوداری صنعتی این تعداد با افزایش مواجه می‌شود و وضعیت اشتغال در این بخش بهبود خواهد یافت.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند بر حمایت از بخش خصوصی برای افزایش تولید فرآوده‌های لبنی تاکید کرد و گفت: این اداره به منظور رونق تولید و اشتغال، از بخش خصوصی با ارائه تسهیلات بانکی، جذب نهاده‌های دامی و کمک به منظور دریافت پروانه‌های مربوطه حمایت خواهد کرد تا از تمام ظرفیت‌ها برای رونق تولید و ایجاد اشتغال استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

در گذشته نهاوند رتبه اول تولید محصولات لبنی غرب کشور بود ولی الان در استان همدان شده سوم.این پسرفت دلیلش که مشکل کل نهاوند است اینه که به جای اهمیت دادن به پتانسیل ها وظرفیت های مخصوص نهاوندگیر دادن به ساخت چیزهایی که سود مادی ومعنوی برای نهاوند ندارد.۲-مدیر نالایق برای سمت های تاثیر گذار انتخاب نکنید.به مردم ایالت ماه نهاوند احترام بگذارید.

دیدگاه شما