تازه های سایت

کد مطلب: 39383
18. آبان 1398 - 8:11
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: سردخانه ۱۰ هزار تنی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نهاوند احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا اظهار داشت: سالانه 70 هزار تن سیب‌ درختی در شهرستان نهاوند تولید و روانه بازار می‌شود که متأسفانه در حال حاضر شهرستان تنها ظرفیت نگهداری بخشی از این سیب را دارد و بیش از 60 هزار تن سیب از نهاوند خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور در رایزنی که با سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام شد سردخانه 10 هزار تنی در شهرک صنعتی نهاوند کلنگ‌زنی شده و خوشبختانه در حال حاضر این سردخانه در حال ساخت است.

بهرام‌نیا با اشاره به توسعه راه‌های اصلی و روستایی شهرستان و همچنین کلنگ‌زنی ایستگاه دوم راه‌آهن نهاوند با حضور وزیر راه و شهرسازی، افزود: ایستگاه دوم قطار در شهرک شهید حیدری با اعتبار 174 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که این پروژه در حال حاضر چهار کیلومتر پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در نهاوند با همدلی و همراهی بین مسئولان استان و شهرستان و حتی هیئت دولت اقدامات خوب و قابل توجهی انجام‌ شده است.

بهرام‌نیا با اشاره به حضور تأثیرگذار هشت وزیر در شهرستان، عنوان کرد: بهره‌برداری از بیمارستان شهید قدوسی با اعتبار 63 میلیارد تومان، بهره‌برداری از ساختمان جدید دانشگاه نهاوند با اعتبار 9.5 میلیارد تومان، کلنگ‌زنی مجدد سد گرین با حضور وزیر نیرو با اعتبار 230 میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی فعلی 18 درصد، کلنگ‌زنی کارخانه 70 هزار تنی قند و شکر با ایجاد اشتغال 300 نفر از ره‌آورد سفر این وزیران به شهرستان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس احداث سالن ورزشی سپاه و کمک به ساخت حوزه علمیه خواهران را از برکات حضور وزیر دفاع و وزیر اطلاعات در نهاوند عنوان کرد و گفت: خانه امید بازنشستگان شهرستان به مساحت 600 مترمربع در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با حضور وزیر کار کلنگ‌زنی شد.

وی با تأکید بر اینکه مطالبه‌گر حقوق اقشار مختلف مردم در مجلس هستیم، بیان کرد: خوشبختانه در سه سال گذشته سعی شد تا علاوه بر ظرفیت دولت از ظرفیت‌هایی چون بنیاد علوی، بنیاد برکت و غیره برای توسعه و آبادانی همه‌ جانبه شهرستان استفاده شود که درمانگاه 11 تخته شهر فیروزان از محل اعتبارات بنیاد علوی و ساخت پنج مدرسه در روستاهای محروم نهاوند از محل اعتبارات بنیاد برکت از جمله آن‌ها است.

بهرام‌نیا با اشاره به کاوش تنها معدن طلای استان در شهرستان با اعتبار 300 میلیون تومان اظهار داشت: به گفته پیمانکار خوشبختانه عیار ترکیبات طلای معدن طلای عشوند زیاد است.

وی در مورد توسعه فضاهای ورزشی در شهرستان نیز، افزود: با مساعدت وزیر نفت 3.5 میلیارد تومان اعتبار برای احداث استخر شهرک طالقانی اختصاص داده‌ شده که در حال حاضر این پروژه دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: احداث استخر مدرسه ولایت و استخر شهرک شهید حیدری از دیگر پروژه‌های ورزشی در دست ‌ساخت است و پروژه‌های دیگری چون خانه باستانی، خوابگاه ورزشی و غیره در حوزه ورزش و جوانان فعال است که امیدواریم‌ این پروژه‌ها نیز هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند./تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما