تازه های سایت

کد مطلب: 37520
23. ارديبهشت 1398 - 13:39
فرماندار نهاوند گفت: توسعه گلخانه‌ها و تجهیز سیستم آبیاری نوین کشاورزی شهرستان نهاوند از وظایف اصلی جهاد کشاورزی در سند توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، نشست تخصصی اجرایی سند راهبردی و توسعه شهرستان نهاوند در حوزه جهاد کشاورزی ظهر یکشنبه با حضور مدیران استانی در فرمانداری نهاوند برگزار شد.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه مأموریت جهاد کشاورزی در سند توسعه شهرستان نهاوند ۲ موضوع بسیار مهم است، گفت: توسعه طرح‌های گلخانه‌ای و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی است.

مراد ناصری با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر سیستم آبیاری کشاورزی شهرستان از بدترین نوع یعنی آبیاری غرقابی بهره‌منداست، گفت: در شهرستان تاکنون بخشی از مزارع تحت پوشش سیستم آبیاری نوین قرارگرفته‌اند اما با آنچه باید فاصله وجود دارد.

وی در خصوص توسعه و تولید محصولات گلخانه‌ای در نهاوند، گفت: بر اساس سند توسعه شهرستان تا پایان سال جاری حداقل ۲۰ هکتار از اراضی مستعد شهرستان زیر کشت محصولات گلخانه‌ای می‌رود.

لزوم احداث شهرک گلخانه‌ای در شهر گیان نهاوند

در ادامه نیز هاشم جهانگیری بخشدار گیان در خصوص رفع مشکل کنتورهای هوشمند برای راه‌اندازی سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار، گفت: کشاورزان و صیفی‌کاران اهل گیان برای کشت خیار و گوجه به جنوب کشور می‌روند باید در خود گیان یک شهرک گلخانه‌ای ایجاد کرد.

وی گفت: بیشترین تولید گوشت و کشت صیفی جات مربوط به مردم و شهر گیان است اما متأسفانه شهرک گلخانه‌ای نداریم از همه چیز جامانده‌ایم.

بخشدار خزل نهاوند نیز در ادامه خواستار تعیین تکلیف حریم رودخانه و انهار کشاورزی در روستاهای این بخش شد و گفت: در حال حاضر در بخش خزل نهاوند با توجه به اراضی مستعد متقاضی ایجاد کشت گلخانه‌ای در روستای رزینی داریم.

امور آب نهاوند با جهاد کشاورزی همکاری لازم را ندارد

حسین خردمند مدیر جهاد کشاورزی نهاوند نیز با بیان اینکه امور آب شهرستان با جهاد کشاورزی همکاری لازم را ندارد، گفت: وجود جاه‌های مشارکتی در شهرستان یکی دیگر از مشکلات حوزه کشاورزی نهاوند است.

وی افزود: در حال حاضر اراضی شهرک گلخانه‌ای برزول به صورت مشاعی هستند و جهاد کشاورزی اجازه ورود ندارد مگر اینکه تفکیک مشاعی با رضایت طرفین صورت بگیرد.

در پایان این نشست از خدمات ۳۰ ساله احمد حسین مالمیر مدیر امور منابع آب شهرستان نهاوند تجلیل و اکبر دهقانی نیز به عنوان سرپرست این اداره منصوب شد.

دیدگاه شما