تازه های سایت

کد مطلب: 36734
16. بهمن 1397 - 14:15
هم‌زمان با سفر معاون اول رئیس‌جمهور به‌همدان، وزیر نیرو از سد گرین نهاوند بازدید کرد و عملیات اجرایی احداث این سد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو،اردکانیان وزیر نیرو با استقبال مسئولان شهرستان نهاوند برای بازدید و آغاز به کار سد گرین وارد شهرستان نهاوند شد و عملیات اجرایی این شد با حضور وی رسما آغاز شد.

 این سد برای تأمین مصرف آب شرب و صنعت نهاوند و حومه با حفظ میزان حق‌آبه کشاورزی و باغات پایین‌دست در افق 1420 با جمعیتی بالغ بر حدود 240 هزار نفر ساخته شده که پاسخگوی نیاز آبی 25 سال آینده شهرستان نهاوند و حومه آن خواهد بود.

سد گرین با افق تأمین آب شرب و تأمین آب اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند در دولت دهم کلنگ‌زنی شد که کمبود اعتبارات باعث خارج شدن این سد از چرخه اجرایی شد. تخصیص اعتبار به این سد در دولت یازدهم و دوازدهم موجب بازگشت به چرخه اجرا و ادامه فعالیت عمرانی در آن شد تا با توجه به شرایط کمبود آب به‌ویژه در آینده، تامین‌کننده نیاز شهرستان در زمینه آب شرب و کشاورزی باشد.
این سد از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی، 60  متر ارتفاع از پی دارد و طول تاج آن 375 متر است. مخزن این سد برای رقوم نرمال 10 میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده و حجم بدنه آن 1.6 میلیون مترمکعب است.
تأمین آب شرب شهرستان نهاوند و روستاهای تابعه، تأمین آب مورد نیاز صنعت این شهرستان، کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات آن و فراهم نمودن امکانات تفریحی و سیاحتی از جمله اهداف اجرای این سد است.
 
در ادامه گزارش تصویری بازدید وزیر نیرو از سد گرین نهاوند را مشاهده می کنید.

دیدگاه شما