تازه های سایت

کد مطلب: 32452
14. شهريور 1396 - 16:01
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت:پروژه سد گرین جز ردیف اعتبار ملی و فاینانس داخلی قرار گرفته و سرمایه‌گذار آن با ۳۵۰ میلیارد تومان این سد را ظرف سه سال می‌سازد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در خصوص بهسازی راه های مواصلاتی شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برای بهسازی راه‌های مواصلاتی شهرستان نهاوند با تلاش و کوشش بسیار زیاد و همراهی مسئولین توانستیم، احداث محور همدان به آورزمان را در ردیف پروژه‌‎های ملی قرار دهیم در حالیکه پیش از این، پروژه مزبور در ردیف پروژه‌های استانی یا ملی نبود بلکه هرازگاهی در قالب اعتبارات فنی و عمرانی،بودجه‌ای به آن اختصاص داده می‌شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام پیمانکاران مشغول کار شده‌اند و جاده همدان به آورزمان 4 بانده می‌شود، بیان کرد: این جاده در سال گذشته ۴۰ نفر کشته و ۴۰۰ نفر مجروح داشته است و الان با شتاب قابل قبولی پروژه آغاز شده و با ۴۰ میلیارد بودجه ظرف سه سال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه احداث سد گرین نهاوند نیز بسیار مهم است،افزود: با پیگیری‌های انجام شده، این پروژه جزو ردیف اعتبار ملی و فاینانس داخلی قرارگرفته و سرمایه‌گذار آن با ۳۵۰ میلیارد تومان این سد، ظرف سه سال ساخته می‌شود که اتفاق بسیار مبارکی برای شهرستان نهاوند است، افزود: این سد، آب شرب شهرستان همدان را به میزان ۱۹ میلیون متر مکعب تامین می‌کند و 3 میلیون مترمکعب به صنایع اختصاص داده می‌شود و ۵ میلیون متر مکعب از این سد جهت استفاده در باغات به عنوان حقابه استفاده می‌شود.

بهرام نیا با بیان اینکه این پروژه نقش مهمی در توسعه و اشتغال شهرستان نهاوند به خصوص در حوزه گردشگری،بخش خصوصی و سرمایه گذاری دارد و به واسطه این که ساخت آن برعهده بخش خصوصی است خیلی زودتر تجهیز و پایان می‌یابد تاکید کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی، به ازای سرمایه گذاری که انجام داده، ۱۶ درصد بهره از دولت به صورت تضمینی سود دریافت می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً با این شرایط در سال آینده این سد ساخته ‌می شود که اگر در ردیف اعتبارات ملی قرار می‌گرفت؛متناسب با تخصیص بودجه پیشرفت فیزیکی پیدا می کرد که پروژه احداث آن طول می‌کشید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما