تازه های سایت

کد مطلب: 31544
15. تير 1396 - 7:40
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند خبر داد
پيش‌بيني برداشت 55 هزار تن گندم و 3500 تن كلزا در نهاوند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند 55 هزار تن گندم و 3 هزار و 500 تن كلزا از مزارع كشاورزي شهرستان نهاوند برداشت مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با بیان اینکه در سال زراعی جاری 12 هزار هکتار از اراضی آبی و 7 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: پیش‌بینی شده از مزارع گندم شهرستان نهاوند 55 هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات برداشت به تعداد کافی در منطقه وجود دارد، ادامه داد: محصول گندم برداشت شده در نهاوند به مراکز خرید در کارخانه آرد و شرکت کوثر خزل تحویل داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تاکید کرد: همه کشاورزان باید برای تحویل محصول خود از مراکز جهاد کشاورزی مستقر در دهستان خود معرفی نامه دریافت کنند.

وی در ادامه به کشت کحصول کلزا در شهرستان نهاوند در سال جاری در سطح 2 هزار و 400 هکتار از مزارع شهرستان نهاوند به زیر کشت جو دانه روغنی کلزا رفت، ادامه داد: در سرمای آذرماه سال گذشته 40 درصد از این مزارع دچار سرمازدگی شد.

باقری بیان کرد: از سطح زیر کشت کلزا که دچار سرمازدگی نشدند پیش بینی می‌شود 3 هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا برداشت شود و به کارخانه روغن‌کشی منطقه تحویل داده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند یاد آور شد: برای براشت کلزا در نهاوند نیز ماشین‌آلات به تعداد کافی وجود دارد و قیمت محصول به صورت تضمینی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما