تازه های سایت

کد مطلب: 27355
16. تير 1395 - 9:30
امام‌جمعه نهاوند گفت: مومنان بعد از یک ماه روزه‌داری و بندگی خالصانه خداوند متعال در عید فطر به شکرانه این بندگی نماز عید فطر را اقامه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر شهرستان نهاوند با تبریک این عید بزرگ مسلمانان گفت: ماه رمضان فرصت مغتنمی بود برای نزدیک شدن به درگاه خداوند متعال و طلب آمرزش و خوش به حال کسانی که از این فرصت استفاده کردند.

وی اظهار داشت: فرارسیدن عید فطر یعنی جشن گرفتن یک ماه عبادت به درگاه خداوند و شکر گذاری به خاطر برکات ماه مبارک رمضان است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: در این ماه مبارک درهای رحمت الهی بر روی بندگان گشوده شده بود و کسانی که از این لحظات استفاده کردند بعدازاین ماه نیز از برکات معنوی آن استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: در روز عید فطر خداوند پاداش‌های خود را به مردم روزه‌دار می‌بخشد و آن‌ها را مورد رحمت قرار می‌دهد.

مغیثی گفت: عید سعید فطر روزدریافت پاداش الهی و آمرزش گناهان و قبولی طاعات و عباداتی است که بندگان مخلص در طول این‌یک ماه انجام دادند.

وی بابیان اینکه در بعد از ماه رمضان نیز باید نسبت به انجام فرایض دینی توجه شود؛ عنوان کرد: طلب آمرزش گناهان و انجام واجبات در بعد از ماه رمضان نشان‌دهنده تأثیرات مثبت انجام فرایض دینی در ماه رمضان است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: امروز برای کسانی این عید شیرین و لذت‌بخش است که یک ماه به عبادت خدا پرداختند و کسانی که از برکات این ماه استفاده نکردند عید برای انها شیرین نخواهد بود.

وی در پایان گفت: در این ماه مردم علاوه بر عبادت و راز و نیاز اقدامات دیگری مانند کمک به ایتام و نیازمندان، صدقه دادن، تلاوت قران را انجام دادند و هرکس به وسعت توانش از این سفره الهی بهره‌مند شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما