تازه های سایت

کد مطلب: 27310
10. تير 1395 - 5:21
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد:
آغاز برداشت گندم با به‌کارگیری ۹۰ دستگاه کمباین در نهاوند
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند از آغاز برداشت محصول گندم با به‌کارگیری ۹۰ دستگاه کمباین در نهاوند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این خبر گفت: برداشت گندم آبی از سطح ۱۲ هزار هکتار و برداشت گندم دیم از سطح ۷ هزار هکتار از مزارع نهاوند از امروز آغازشده است.

وی گفت: با توجه به‌پیش بینی‌های موجود و همچنین بارش‌های خوب در فصول و زمان نیاز محصولات، انتظار می‌رود امسال ۶۰ هزار تن گندم در شهرستان نهاوند به مراکز خرید تحویل شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند ادامه داد: در سال جاری تعداد ۴۵ دستگاه کمباین بومی و ۴۵ دستگاه کمباین مهاجر عملیات برداشت محصولات گندم نهاوند را به عهده‌دارند.

باقری با اشاره به اینکه کمباین‌ها ازنظر فنی زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان تنظیم و فعالیت می کنند، گفت: در خصوص نحوه تحویل گندم‌ها به مراکز خرید، کشاورزان باید پس از اخذ معرفی‌نامه از مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها محصول برداشت‌شده خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

وی با اشاره به سطح زیر کشت ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتاری جو در شهرستان نهاوند، گفت: پیش‌بینی برداشت ۴۰ هزار تن محصول و تحویل آن به مراکز خرید در شهرستان انجام‌شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: هم‌اکنون عملیات برداشت محصولات جو در شهرستان نهاوند در حال انجام است و تاکنون مشکلی از لحاظ تحویل محصول به مراکز گزارش نشده است.

وی در پایان قیمت تضمینی هر کیلو جو و گندم را به ترتیب ۱۰۰۲ و ۱۲۷۰ تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما