تازه های سایت

کد مطلب: 26723
5. ارديبهشت 1395 - 8:55
رئیس مرکز بهداشت نهاوند مطرح کرد
افزایش آمار مبتلایان به دیابت در نهاوند
رئیس مرکز بهداشت نهاوند از افزایش آمار مبتلایان به دیابت در شهرستان نهاوند خبر داد و ورزش را بهترین راهکار مقابله با آن عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در مراسم ورزش همگانی روستایی در نهاوند ورزش را عمل سلامتی، نشاط و عامل جلوگیری از ابتلا به بیماری‎ها دانست و اظهار کرد: اگر مردم را به سمت و سوی ورزش سوق دهیم، در بسیاری از هزینه‎های درمانی شاهد ‌صرفه‌جویی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توجه به ورزش همگانی به عنوان راهی برای مقابله با بیماری‌های غیرواگیر در دستور مرکز بهداشت نهاوند قرار گرفته است، در ادامه بیماری دیابت را خطرناک‌ترین بیماری خاموش نامید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند ادامه داد: متأسفانه تعداد بیماران مبتلا به دیابت در نهاوند رو به افزایش است، به طوری که سال گذشته یک‎هزار و 800 بیمار دیابتی بالای 30 سال داشتیم که امسال این تعداد به 2 هزار و 60 نفر افزایش یافته است.

وی به ضرورت فرهنگسازی از طریق آموزش همگانی به منظور توجه به ورزش اشاره کرد و گفت: توجه به این امر آمار بیماری‎ها را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

امروز 2 هزار نفر از ساکنان روستاهای طایمه، سعد وقاص، گوشه، وهمان و لیلی یادگار شهرستان نهاوند با راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت آشنا شدند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما