تازه های سایت

کد مطلب: 25888
2. اسفند 1394 - 14:55
مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز نهاوند خبر داد
جذب 100 میلیون ریال توسط انجمن خیرین کتابخانه‌ساز نهاوندی
مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‎ساز شهرستان نهاوند از جذب بیش از 100 میلیون ریال توسط انجمن خیرین کتابخانه‎ساز نهاوندی طی دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، غلامرضا مهرابی در شصت و هشتمین جلسه هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان به ارائه گزارشی جامع از مجموعه فعالیت‌های خیرین کتابخانه ساز شهرستان نهاوند پرداخت و اظهار کرد: طی دو سال اخیر بیش از 100 میلیون ریال در حوزه خیرین کتابخانه‌ساز از محل کمک‌های خیرین جذب شده است.

وی به پرداخت حق عضویت برخی از کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها از سوی خیرین اشاره کرد و گفت: در این مدت 6 میلیون ریال حق عضویت پرداخت شده است.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز نهاوند با اشاره به اهدای زمین توسط خیر مرحوم حاج حبیب میری به منظور ساخت مجتمع فرهنگی با لحاظ کردن آن به عنوان یک کتابخانه شهری، گفت: ساخت زمین وقفی مربوط به این خیر مرحوم توسط خیرین شهرستان و کمک‌های مردمی و پیشرفت 60 درصد آن تا پایان امسال از جمله کارهای صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اگر تأمین اعتبار شود در سال 95 شاهد راه‌اندازی این کتابخانه خواهیم بود.

مهرابی با اشاره به خرید تجهیزات کتابخانه‌ای برای کتابخانه‌های عمومی روستایی این شهرستان افزود: چند دستگاه بخاری گازسوز، آبسردکن، قفسه کتاب، کامپیوتر و راه‌اندازی سیستم صوت کتابخانه از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به اقدامات جدید صورت‌گرفته توسط خیرین نواندیش نهاوند، خاطرنشان کرد: پرداخت بخشی از قبوض آب، برق و گاز کتابخانه‌ها و خرید تجهیزات برقراری اینترنت، فراز کتاب، برچسب‌های قفسه کتاب و تجهیزات نمازخانه کتابخانه‌ها از این نوع کارها بوده است.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز نهاوند همچنین به بهسازی ورودی کتابخانه روستایی، ارسال مجموعه کتاب‌هایی به صورت یکجا از شهرهای دیگر و اهدای مجموعه‌های شخصی کتاب اشاره کرد.

وی در راستای همکاری متقابل در امور انجمن خیرین شهرستان نهاوند به پرداخت هزینه چاپ کتاب یکی از نویسندگان بومی شهرستان نهاوند و همچنین خریداری قفسه کتاب برای برخی از دستگاه‌ها اشاره کرد.

مهرابی ضمن تشکر از رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند به عنوان نیرویی جوان، متعهد و کوشا، وجود نیروهایی جوان و با انگیزه در امور اجرایی را عامل رشد و شکوفایی مجموعه‌ها به ویژه مجموعه‌هایی با رویکرد خیر و کارهای مردمی دانست.

وی از اهتمام و تلاش مضاعف مجموعه خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان نهاوند در نیل به اهداف کلان و بالادستی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان خبر داد و افزود: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز نهاوند در ذیل انجمن بزرگ خیرین کتابخانه‌ساز استان آمادگی کامل اجرایی کردن و تحقق برنامه‌های مصوب مربوطه را داراست که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد ترویج بیش از پیش انجمن‌های خیرین کتابخانه‌ساز در سطح استان باشیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند نیز انجمن خیرین کتابخانه‌ساز این شهرستان را پیشگام در اعتلا و ارتقای جایگاه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دانست.

میلاد امینیان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های متنوع و بسیار در حوزه خیرین نیک‌اندیش کتابخانه یار و کتابخانه‌ساز اظهار کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته و همت خیرین کتاب‌دوست و کتابخانه‌ساز نهاوند، ظرفیت‌های بالقوه امور خیر در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی روند بالفعل شدن مناسبی را در پیش گرفته است.

وی گفت: این خود نشان از توجه و اهمیت ویژه کهن‎شهر نهاوند به فرهنگ‌سازی، رشد و بالندگی جایگاه مطالعاتی شهرستان دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نهاوند با بیان اینکه در راستای رسیدن به نتایج مطلوب و خروجی‌های موفق در زمینه‌های مختلف اجرایی، باید دارای برنامه و نقشه راه بود، خاطرنشان کرد: شناسایی و تبلیغات هدفمند، برقراری ارتباط مؤثر، پیگیری مستمر تحقق وعده‌ها، حفظ و نکوداشت خیرین به عنوان ارکان اصلی چرخه امور خیر حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اجرای هر چهار عامل در کنار یکدیگر باعث حرکتی اصولی و با برنامه در امور خیر خواهد شد، گفت: این موضوع نتایج مطلوبی را در حوزه کتابخانه‌سازی که از اولویت‎های اصلی فرهنگی جامعه امروز ایران است به ارمغان خواهد آورد.

امینیان از انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان نهاوند به عنوان یکی از انجمن‎های پیشگام استان در حوزه امور خیر یاد کرد و افزود: انجمن خیرین کتابخانه‎ساز نهاوند که در سال 93 به همت خیرین نیک‌اندیش شهرستان تشکیل شد، امروز به لحاظ عملکرد و اقدامات دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی با اشاره به فعالیت‌های متفاوت و نوآورانه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز نهاوند نسبت به فرهنگ‌سازی و ترویج کتاب‌خوانی در جامعه خاطرنشان کرد: از آنجا که همواره به انجمن‌های خیرین به عنوان انجمن‌هایی صرفاً دریافت‌کننده نگاه می‌شود، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز نهاوند در حد توان خود در بسیاری از امور خیر پیش‌قدم بوده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند ادامه داد: می‌توان کمک به چاپ کتاب‌های نویسندگان بومی شهرستان، تهیه قفسه کتاب و ایجاد بخش‌های کتاب‌خوانی در برخی مراکز عمومی را از بین دانست.

وی از تهیه برنامه و سند جامع در حوزه خیرین کتابخانه‌ساز به عنوان نقشه راه خیرین شهرستان در سال آینده خبر داد و افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند در حال آماده‎سازی و پیمایش برنامه‌های در دست اقدام سال 95 است.

امینیان گفت: امیدواریم پس از تدوین و تأیید نهایی، این سند در کنار برنامه‌های جاری اداره کتابخانه‎ها در سال آینده به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی در این راستا به راه‌اندازی یک باب کتابخانه خیرساز شهری و نیز اجرای برنامه‌هایی با هدف فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما