تازه های سایت

کد مطلب: 23228
18. خرداد 1394 - 9:39
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد مردم امیدی به ریشه کردن موضوع اعتیاد به‌صورت 100 درصدی ندارند.
مردم امیدی به ریشه‌کن کردن ۱۰۰ درصدی موضوع اعتیاد ندارند

به گزارش سایت گرو، مهرداد نادری فر در کمیته مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند گفت: موضوع اعتیاد از آسیب‌های امروز جامعه ماست و به دغدغه خاطر همه تبدیل‌شده است.

وی اظهار کرد: کاهش سن اعتیاد و شیوع مصرف اعتیاد در بین زنان جامعه ازجمله نگرانی‌های مسئولان در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود: اقدامات خوبی در سال 93 درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر در شهرستان نهاوند انجام‌گرفته  است ولی این اقدامات کافی نیست و باید کار بیشتری انجام شود.

وی گفت: در یک نظرسنجی که انجام‌شده مردم امید 100 درصدی به ریشه‌کن کردن اعتیاد ندارند بنابراین باید از ظرفیت‌های مردمی و اجتماعی برای برخورد با این موضوع استفاده شود.

نادری فر با اشاره به آثار مخرب مصرف مواد مخدر در پدید آوردن مشکلات اقتصادی اظهار کرد: گسترش دامنه ابعاد استفاده از این مواد مخدر، ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها و افزایش بزهکاری اجتماعی را به همراه دارد که باید با برنامه‌ریزی و تعامل با مردم و دستگاه‌های مختلف، جامعه را به سمت کاهش مصرف مواد مخدر هدایت کنیم.

وی بیان کرد: برای مبارزه با مواد مخدر باید طرح جامعی تدوین کنیم که در این طرح باید با جمع‌بندی برنامه‌های دستگاه‌های مختلف، شناسایی جامعه هدف و بررسی کمیت و کیفیت این طرح، از تمام ظرفیت‌های جامعه برای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد استفاده شود.

سرپرست فرمانداری نهاوند در پایان گفت: درزمینهٔ فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف و جلوگیری از گسترش مصرف مواد مخدر نقش روحانیون، معلمان، پزشکان و افراد دارای نفوذ در بین مردم بسیار مهم و تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما