تازه های سایت

کد مطلب: 22569
13. آذر 1393 - 23:50
فرماندار نهاوند گفت: راه آهن نهاوند در بخش زیرسازی 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پیشرفت 93 درصدی راه آهن نهاوند در بخش زیرسازی

به گزارش سایت گرو، امامعلی عبدالملکی در کمیته برنامه ریزی شهرستان نهاوند افزود: وی گفت: به رغم کمبودهای موجود برای تامین مواد اولیه تاکنون کار زیرسازی آن به خوبی انجام شده و پیشرفت قابل توجهی داشته است .

وی افزود: طرح احداث راه آهن نهاوند از لحاظ زیرسازی تاکنون 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان بهمن ماه به اتمام می رسد.

فرماندار نهاوند عنوان کرد:این طرح یکی از اصلی ترین و تاثیر گذار ترین طرح های توسعه شهرستان است که باعث تحرک در بخش های مختلف اقتصادی و حمل و نقل می شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت های وارداتی در زمینه ریل گذاری تاکنون 22 کیلومتر آن از سمت ملایر به نهاوند ریل گذاری شده که سرعت آنرا با کندی مواجه بود و امید است با برطرف شدن موانع شاهد سرعت بیشتر در ریل گذاری راه آهن نهاوند باشیم.

وی افزود: در زمینه احداث ایستگاه فیروز اباد نیز تا کنون 60 درصد کار انجام شده که این میزان مطلوب نیست و لازم است کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وی در خصوص احداث ایستگاه باراندازی ملوسان نیز گفت: برای ایجاد ایستگاه ملوسان نیز اعتبار لازم تامین شده و احداث آن نیز مورد تاکید و حمایت استاندار است که عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی در ارتباط با اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح راه آهن نهاوند گفت: برای احداث این طرح تا کنون پنج هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده که برای تکمیل آن بجز اعتبار سال 93 ، یک هزار و 350 میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.

فرماندار نهاوند همچنین با اشاره به نقش تصمیمات و مصوبات کمیته برنامه ریزی در توسعه شهرستان افزود: کمیته برنامه ریزی نهاد تصمیم ساز برای توسعه شهرستان است که مصوبات آن باید مشکلات مردم را برطرف کرده و نتایج آن در شهرستان قابل مشاهده باشد.

وی برگزاری همایش بزرگ سرمایه گذاری در استان همدان را نقطه عطفی در توسعه این استان دانست و گفت: برگزاری این همایش بزرگ بین المللی نقطه عطفی در تاریخ سرمایه گذاری استان است که تعهدات خوبی در آن به انجام رسید و برای نهاوند نیز ثمرات خوبی از جمله صادرات 60 هزار راس دام با سرمایه 420 میلیارد ریال به اقلیم کردستان عراق در بر داشت .

وی افزود: علاوه بر این ، قرار داد دیگری در همایش امضا شد که بر مبنای آن شرکت بتون سبک با اعتبار 100 میلیارد ریال تاسیس می شود که تمام تولیدات آن وارد بازار مصرف نهاوند شده و سرمایه افزوده آن در شهرستان جذب می شود.

رییس کمیته برنامه ریزی نهاوند عقد قرار داد با هیات سرمایه گذاری ترکیه در زمینه استخراج دولومیت را از دیگر دستاوردهای سرمایه گذاری بخش خصوصی ذکر کرد و گفت: برای استخراج معادن دولومیت در این شهرستان قرار داد بزرگی با هیات ترکیه منعقد شد که بر اساس آن کار فراوری دولومیت در شهرستان انجام خواهد شد تا سود بیشتری نصیب شهرستان شود .

انتهای پیام/

دیدگاه شما