تازه های سایت

کد مطلب: 21999
16. مهر 1393 - 9:36
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: امتداد خط نبوت در مسیر ولایت پیام عید غدیر است.

خبرگزاری فارس: هر یدی که با تو بیعت کرده بیضا می‌شود

حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفت و گو با سایت گرو، جایگاه غدیر در نزد مسلمانان را بسیار مهم و ارزشمند دانست و افزود: پیامبر اکرم (ص) در حجه الوداع با هدف تعیین وصی و ولی امر خویش مردم را در مکانی به نام غدیر خم گرد هم آورد و حضرت علی (ع) را به‌عنوان جانیش خود معرفی کرد که عمده هدف ان حضرت از این کار امتداد خط نبوت در مسیر ولایت بود.

وی با تبیین اهمیت واقعه غدیر خم در مکتب اسلام گفت: سرتاسر حیات طیبه رسول ‌اکرم (ص) و لحظه به لحظه آن در نزد مسلمانان دارای اهمیت بالائی است چرا که نه تنها کلام رسول‌ اکرم به نص صریح آیات قرآن، عاری از هرگونه هوا و هوس و متصل به سرچشمه وحی است، بلکه عمل و فعل آن بزرگوار نیز بر تک تک مسلمانان حجت است و صراط مستقیم را به عالمیان نشان می دهد. اما در این میان، مقاطعی خاص از زندگی آن بزرگوار، به جهات گوناگون از اهمیتی ویژه برخوردار می‌باشد که یکی از بارزترین آنها، واقعه غدیر خم است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند عنوان کرد: واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی و تلألؤ خاصی در تاریخ اسلام است کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.

وی غدیر را نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت عنوان کرد و افزود: واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی رسول گرامی اسلام (ص) رخ داد و در آن علی (ع) به جانشینی آن حضرت برگزیده شد، حادثه‏ای تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود. غدیر تنها نام یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر است و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‏ داران امامت است و در حقیقت نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می‏دهد.

حجت الاسلام گروسی در ادامه پاس داشت عید غدیر خم را احیاء سنت نبوی دانست و افزود: جوامع بشرى نیازمند یادآورى و حضور همیشگى هویت‏هاى فرهنگى و اصالت‏هاى معنوى است. زنده نگه داشتن شعائر الهى، رسالتى است که مرزبانان عقیده و ایمان، از جمله رسول اکرم (ص) بر آن تأکید داشته ‏اند. اینک و در عصر ما، شناختن مرزهاى بلند غدیر، بازگویى این شکوه و جشن و سرور این عید بزرگ، در راستاى پاس‏داشت سنت نبوی است.

وی در پایان با تاکید بر برگزاری جشن های باشکوه در دهه ولایت و امامت و عید غدیر خم در مناطق مختلف نهاوندگفت: در تاریخ اسلام، غدیر و امامت به همان اندازه اهمیت دارد که روز مبعث دارای ارزش و احترام است زیرا غدیر، امامت را به وجود آورد و ادامه رسالت بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما