تازه های سایت

کد مطلب: 21054
3. شهريور 1393 - 18:54
مدیرکل سازمان حج و زیارت استان همدان گفت: استان همدان امسال یک هزار و 565 نفر زائر و 61 همراه را با سه پزشک در چهار پرواز به سرزمین وحی اعزام می کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، محسن ساغرچی ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه گفت: سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه های حج عملکرد شفاف و روشنی داشته و آمار و ارقام نیز گویای این مسئله است چراکه در مدت یک ماه پنج میلیون و 400 هزار نفر برای عمره ثبت نام داشتیم و دو میلیون نفر نیز در صف انتظار هستند.

وی با بیان اینکه پروازهای حج امسال از همدان انجام می شود، افزود: حج و زیارت از دیدگاه عربستان صعودی از لحاظ خدمات رسانی در رتبه اول قرار دارد و این به برکت خون شهدا، امام راحل و توصیه های مقام معظم رهبری است.

ساغرچی بیان داشت: برای رفاه حال زائرین، هتل ها از یک سال قبل رزرو میشوند و ایران نسبت به سایر کشورها یک سوم هزینه ها را پرداخت می کند و در این زمینه صرفه جویی مثبت را انجام داده است.

مدیرکل سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام حجاج سه ماه زودتر از سال قبل انجام شد، اضافه کرد: تقسیط ودیعه حج در سال 93 نیز در ماه قسط انجام شد.

وی عنوان داشت: امسال 60 خانم پزشک همراه با زائرین ویژه بانوان اعزام و هفت درمانگاه نیز برای بانوان در نظر گرفته شده است.

ساغرچی در ادامه گفت: همچنین 35 هتل در مکه و 100 هتل نیز در عراق به دلیل بی کیفیت بودن از گردونه خارج شده اند.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان همدان ابراز داشت: امسال یک هزار و 565 نفر زائر و 61 عوامل همراه با سه پزشک در چهار پرواز از استان همدان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی اذعان داشت: پروازهای مکه از 30شهریورماه آغاز می شود که از استان همدان 11 کاروان شامل پنج کاروان از شهر همدان و شش کاروان از استان همدان به مکه حج می روند.

ساغرچی افزود: در سال 92- 93 زائران شامل 10 هزار و 333 نفر در قالب 84 کاروان از همدان پرواز مستقیم به سرزمین وحی را داشتند.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان همدان بیان داشت: اطلاعات عمره 93 – 94 نیز به اطلاع مردم و رسانه ها خواهد رسید و از 15 صفر نیز اعزام عمره انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه برای عمره سال جاری ثبت نام از طریق اینترنتی انجام می شود، اضافه کرد: کار خوبی صورت گرفته و زئران می توانند بعد از ثبت نام اینترنی به کاروان ها مراجعه کنند.

ساغرچی با اشاره به اینکه به لحاظ امنیتی سفر به سوریه انجام نمی شود، عنوان داشت: سفر به کربلا نیز از طریق هوایی صورت می گیرد.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان همدان در ادامه گفت: برای اعزام زائرین تزریق واکسن مننژیت نیز انجام می شود و باید کارت خود را به همراه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به پروازها از طریق فرودگاه همدان ابراز داشت: امسال سالن انتظار مسافران گسترش و چهار هزار دستگاه پارکینگ افزایش می یابد.

وی در پایان گفت: سال گذشته در کل کشور 17 هزار و 500 نفر دانش آموز به سرزمین وحی اعزام شدند.

دیدگاه شما