تازه های سایت

کد مطلب: 20116
24. تير 1393 - 9:33
سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: رمضان فرصت خوبی برای تجلی نقش روحانیت است و نشر معارف قرآن کریم باید جزء اصلی ترین برنامه های تبلیغی مبلغین باشد.
 

حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو ، گفت: اساس کار تبلیغ در ماه مبارک رمضان تبلیغ معارف قرآن کریم و نشر آن در سطح جامعه است و در کنار سایر برنامه های تبلیغی باید تفسیر و نشر معارف قرآن کریم در مناطق مختلف شهرستان نهاوند انجام شود.

وی با بیان موضوعات و مطالبی که در این ماه توسط مبلغین ارائه می‌شود، گفت: با عنایت به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است بیشترین و مهم‌ترین بخش برنامه های تبلیغی مبلغان، مباحث و موضوعات قرآنی است که با استفاده از روایات معصومین(ع) جهت مخاطبین با توجه به سطح علمی آنها ارائه می‌شود.

گروسی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان یکی از استثنایی‌ترین فرصت‌های تبلیغی است، گفت: این ماه شریف فرصت مناسبی جهت تعالی و ارتقای سطح معنوی انسانهاست و نفوس، آماده بهره‌‌مندی از برکات بیکران این ماه هستند.

وی افزود: علاوه بر مباحث قرآنی که زمینه انس و ارتباط بیشتر مردم با قرآن و عترت را فراهم می‌سازد، مبلغین نسبت به طرح موضوعاتی از قبیل احکام دین، نقش ماه مبارک رمضان در خودسازی، شیوه‌های حفظ دستاوردهای روزه، اخلاق دینی، خانواده و سبک زندگی اسلامی، نقش خانواده در رشد و تعالی جامعه، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، ازدواج و خانواده مطلوب، ازدیاد جمعیت و... می‌پردازند.

سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند با اشاره به اینکه باید با تلاش مستمر با قرآن انس بگیریم و سعی کنیم در تمام گفتار و کردار با دستورات قرآن هماهنگ شویم، بیان داشت: البته انس و الفت با قرآن موفقیتهایی را هم برای انسان به ارمغان می آورد که از عنایات خداوند بر بندگان خادم قرآن است.

گروسی افزود: ماه رمضان ماه نزول قرآن بوده و باید تلاش کنیم هر چه بیشتر نورانیت قرآن را در جامعه و خانواده ها و محیط کار و زندگی نشر دهیم.

وی اظهارداشت: با شروع ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه ضیافت الهی دوره ختم قرآن کریم ویژه نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ۲۳۰مسجد شهری و روستائی در حال برگزاری است.گروسی با اشاره به اینکه این برنامه با هدف ختم قرآن در طول ماه مبارک رمضان به منظور ساماندهی و پوشش بیشتربرنامه ریزی شده است، بیان داشت: در این راستا علاوه بر مساجد در ۲۱مرکز و خانه قرآن روستائی دوره های آموزش قرآن در رشته های مختلف در حال برگزاری می باشد.

دیدگاه شما