تازه های سایت

کد مطلب: 17640
13. اسفند 1392 - 9:02
پایگاه خبری گرو: بخشدار بخش زرین دشت نهاوند گفت: درهفته درختکاری هزار اصله نهال در سراب گنبد کبود نهاوند کاشته می‌شود
d49780520898
 
به گزارش پایگاه خبری گرو ، جعفر سلگی گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی و در راستای توسعه فضای سبز سراب گنبد کبود نهاوند، هزار اصله نهال در این سراب کاشته می‌شود.

وی افزود: روز درختکاری که در کشور معمول و باب شده، یکی از روزهای پربرکت در جمهوری اسلامی است چون درخت و گیاه برای کشور، برای زندگی، برای مردم و برای تنفس، یک امر ضروری است.

سلگی گفت: شهرستان نهاوند بعنوان شهر سرابهای آبی خروشان دارای شرایط خاص و ویژه برای توسعه و کاشت درخت است که باید برای توسعه فضای سبز آن اقدامات مناسبی شکل بگیرد.

وی افزود: به همین منظور شنبه آینده با حضور مدیر کل منابع طبیعی استان همدان، فرماندار و امام جمعه شهر نهاوند تعداد هزار اصله نهال در زمینی به مساحت هشت هکتار در سراب گنبد کبود نهاوند کاشته می شود.

بخشدار بخش زرین دشت نهاوند عنوان کرد: با توجه به اینکه در آینده و با احداث سد گرین سراب گاماسیاب نهاوند زیر آب خواهد رفت و عملا نشانی از آن باقی نمی‌ماند قصد داریم با توسعه فضای سبز و گسترش جنگل سراب گنبد کبود این سراب جایگزین گاماسیاب شود.

جعفر سلگی ادامه داد: گسترش معارف اسلام در راستای حفظ منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت است که لزوم حفظ و حراست از عرصه های طبیعی شهرستان باید مورد توجه قرار داشته باشد.

سلگی فرهنگ سازی بین جوانان و سازندگان کشور یعنی دانش آموزان را سرلوحه برنامه کاشت نهال در سراب گنبد کبود دانست و بر نقش مشارکت مردمی و به ویژه تشکل های زیست محیطی برای حفظ و احیای منابع طبیعی تاکید کرد.

وی بیان داشت: باید در هفته منابع طبیعی تلاش کنیم تا از توان و پتانسیل همه دستگاه ها در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن این هفته استفاده کرد و همت خود را صرف فرهنگ سازی کنیم تا کمتر از قوه قهریه در تخریب، تجاوز و تصرفات به اراضی ملی و منابع طبیعی استفاده شود.

دیدگاه شما