تازه های سایت

کد مطلب: 40684
11. اسفند 1398 - 18:18
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند خبر داد:
بازداشت عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از شهروند نهاوندی
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از شناسایی و دستگیری فیشینگ کار نهاوندی خبر داد و اظهار داشت: این متهم با تبلیغ فروش سکه در شبکه‌های اجتماعی، قربانیان را به درگاه جعلی بانکی هدایت می کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ احمد ساکی فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و شکایت شخصی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز بیش از ۱۰۵ میلیون ریال از حسابش موضوع پس از تشکیل پرونده تا شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان ارتکاب جرم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: پس از ثبت شکایت این فرد تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان پرونده آغاز و تحقیقات کارشناسان پلیس فتا نشان داد که سارق پس از جعل درگاه بانکی و کسب اطلاعات بانکی افراد اقدام به برداشت از حساب بانکی مالباخته به صورت اینترنتی کرده است، در ادامه با پیگیری های شبانه‌روزی این پلیس متهم شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی اظهار داشت: در بررسی مستندات مشخص شد شاکی در سایت جعلی طراحی شده توسط متهم اقدام به خرید سکه نموده و اطلاعات کارت بانکی‌اش از این طریق به‌ سرقت رفته است.

این مقام مسئول بیان داشت: از نشانه‌هایی که باید کاربران در ورود به درگاه‌های اینترنتی توجه کنند این است که درگاه‌های اصلی بانک‌ها در کشور با https شروع می‌شود و عدد تصادفی که در پایین صفحه اعلام می‌شود با هر بار کلیک تغییرمی کند اما در صفحات جعلی این عدد و حروف همچنان ثابت است.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان توصیه کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداران نسبت به فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی و استفاده از آن به بانک‌های عامل مراجعه کرده و همچنین می‌توانند با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

دیدگاه شما